Köp & Sälj

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tege
    Användare
    • February 2005
    • 2753

Ursprungligen postat av DaRe
    Söka kan du via forumets sökfunktion. Välj sökord = artnamnet och sök bara i annonsforumet.
    Jo de ä klart de går! men varför inte lägga en enkel sökfunktion i säljavdelningen, kopplat till något lämpligt artregister?
    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

För er som har annonser får ni gärna testa att editera första inlägget och gå till avancerad. Där ska ni kunna ändra prefix till Såld när varan är såld. Jag testade på cichlids4funs deppi annons:
      Ett forum där du kan lägga upp annonser kring akvarierelaterade produkter du vill sälja.

Testa gärna och säg till om det fungerar. Såld är sista alternativet i prefixvalet.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 7334

För er som har annonser får ni gärna testa att editera första inlägget och gå till avancerad. Där ska ni kunna ändra prefix till Såld när varan är såld. Jag testade på cichlids4funs deppi annons:
        Ett forum där du kan lägga upp annonser kring akvarierelaterade produkter du vill sälja.

Testa gärna och säg till om det fungerar. Såld är sista alternativet i prefixvalet.
        Ett alternativ kan också vara följande sträng

Detta ger alla annonser sortera efter nyaste, oavsett kategori under senaste veckan.

Denna eller variant på denna (korta tidsintervall kanske) skulle kunna läggas upp som länk i menyn.
        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

hur menar du då, det finns ju inget editera efter 3 dagar eller nåt? det var väl det som var en aav meningarna med annons forum att man skulle kunna ändra sina anonnser?
          Mvh
          Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft

Detta ger alla annonser sortera efter nyaste, oavsett kategori under senaste veckan.

Denna eller variant på denna (korta tidsintervall kanske) skulle kunna läggas upp som länk i menyn.

ser bra ut, men den måste väl länkas va? sparade den nu som genväg iof
            Mvh
            Peter

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

Vi skulle ju kunna lägga upp den under nån meny eller om det går att lägga den som länk nånstans i forumet. Vad tror du Joakim?

Köp&Sälj menyn ovan är ju inte överfull. Vi kanske kunde ha en länk där som heter "Alla annnonser"?
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft

Ja du förslår ju menyn, hehe. Jag är lite blind så här på morgonkvisten. Kör på det.

///David

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

Ursprungligen postat av cichlids4fun
                  hur menar du då, det finns ju inget editera efter 3 dagar eller nåt? det var väl det som var en aav meningarna med annons forum att man skulle kunna ändra sina anonnser?
                  Hur ser det ut nu då?

///David

Kommentar

• DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

Liten justering har skett.

Titta i Köp&Sälj menyn. Skulle dessutom behöva ännu fler röster speciellt från er som annonserar!!

///David

Kommentar

• DaRe
                      NCS Medlem
                      • September 2009
                      • 22830

Åsikter? Fler röster emottages väldigt gärna!!!

///David

Kommentar

• tege
                        Användare
                        • February 2005
                        • 2753

Som säljare:
                        Förstår fortfarande inte varför man ska tvingas fylla i län om jag vill lägga in en annons. Vill jag synas för alla så ska jag väl få göra det? odemokratiskt mot dom som bor i landets utkanter. Men det är väl bra för 08rna så slipper ni övriga annonser utanför stadsgränsen.
                        Som köpare:
                        Värdelöst köp o sälj, jag möts av en sida som är en kilometerlång där jag ser en massa län..............När jag kommer längst ner möts jag av någon kryptisk sökfunktion där jag kan lägga till län (vem f*n bryr sig i län?) och söka. Om jag kunde söka på Petrochromis, Tropheus, akvarium, pump eller något annat värdefullt så hade det varit skitbra. Men län vem f*n bryr sig i län.
                        Om ingen visste det så går det faktiskt att skicka paket i vårat land ännu.

Förövrigt funkar inte menyn....
                        https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• Kajjjan
                          NCS Medlem
                          • June 2008
                          • 1882

Ursprungligen postat av tege
                          Som säljare:
                          Förstår fortfarande inte varför man ska tvingas fylla i län om jag vill lägga in en annons. Vill jag synas för alla så ska jag väl få göra det? odemokratiskt mot dom som bor i landets utkanter. Men det är väl bra för 08rna så slipper ni övriga annonser utanför stadsgränsen.
                          Som köpare:
                          Värdelöst köp o sälj, jag möts av en sida som är en kilometerlång där jag ser en massa län..............När jag kommer längst ner möts jag av någon kryptisk sökfunktion där jag kan lägga till län (vem f*n bryr sig i län?) och söka. Om jag kunde söka på Petrochromis, Tropheus, akvarium, pump eller något annat värdefullt så hade det varit skitbra. Men län vem f*n bryr sig i län.
                          Om ingen visste det så går det faktiskt att skicka paket i vårat land ännu.

Förövrigt funkar inte menyn....
                          JAG bryr mig definitivt om län!! Inte f-n vill jag köpa troffar, diskus eller någon fisk överhuvudtaget som är skickad i paket med posten. Vaddå odemokratiskt? Du har väl valt var du bor? Eller är du förvisad dit?
                          SKITBRA att man lätt kan se var grejerna eller fisken finns någonstans!!!! Kanonbra Köp/Sälj forum nu!!!

Kommentar

• cichlids4fun
                            NCS Medlem
                            • April 2002
                            • 3111

jag ogillar starkt att inläggen blandas med vanliga inlägg, tycker man tappar mycket av intresse för forumet när hälften av alla inlägg är annonser, blir plottrigt. nu finns ju en egen kategori att välja då kan den väl vara där ensam vill man läsa annonser så får man kika där, föredrar det gamla formatet om det ska vara blandat
                            Mvh
                            Peter

Kommentar

• Kajjjan
                              NCS Medlem
                              • June 2008
                              • 1882

Ursprungligen postat av cichlids4fun
                              jag ogillar starkt att inläggen blandas med vanliga inlägg, tycker man tappar mycket av intresse för forumet när hälften av alla inlägg är annonser, blir plottrigt. nu finns ju en egen kategori att välja då kan den väl vara där ensam vill man läsa annonser så får man kika där, föredrar det gamla formatet om det ska vara blandat
                              Hur menar du? När jag klickar på "Senaste Ämnen" får jag inte upp ett enda annonsinlägg, och när jag klickar på annoner får jag inte upp ett enda vanligt inlägg. Hur får du dem att blandas? Eller fattar jag dig fel?

//Kaj

Kommentar

• bossep
                                Användare
                                • January 2013
                                • 2352

Ta det lugnt pågar!
                                Nästa version av siten kommer nog att ha en ny och fin köp&säljfunktion!
                                Webmaster för Ciklid.org.
                                Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

Kommentar

Arbetssätt...