Projekt akvarie vinden

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Markus2254
    Användare
    • June 2012
    • 89

Ursprungligen postat av DaRe
    Helt klart. Där kan du ha två par i min mening.
    Då får jag nog skaffa 6 st och låta dom växa upp tillsammans dom är inte större än ca 3 cm än så länge.

Detta tål att funderas på helt klart

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Det är riktigt fina fiskar
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Markus2254
        Användare
        • June 2012
        • 89

Jag gjorde idag iordning mitt 240 för att kunna få i Guianacara i det karet
        och tänkte att jag lägger i mina blå ciklider där så länge och med en gång så lägger dom en fin rom karta på pumpen
        Så vad gör jag nu då

Klicka på bilden för större version

Namn: 20130717_002017.jpg
Visningar: 1
Storlek: 271,0 KB
ID: 686260

Kommentar

• Markus2254
          Användare
          • June 2012
          • 89

Här kommer en bild på nykomlingarna också

Namn: 20130717_002930.jpg
Storlek: 264,2 KB
ID: 686262
          Bifogade filer

Kommentar

• Markus2254
            Användare
            • June 2012
            • 89

Nu har akvarierna uppe på vinden gått sin gång och en hel del lekar har det blivit
            Bland annat så har mina Pelvicachromis pulcher " super red " och mina Blå ciklider börjat leka konstant
            men det är kul att se skillnaden där blå ciklidernas yngel blir uppkäkade inom ett par dar så överlever ca 10 av Paletternas yngel efter varje kull

Men nu har även mina Pterophyllum scalare " Red Back" lagt sin första kaka vilket är riktigt kul
            Och jag har en Guinancara hanne ( tror jag som börjar att få lite finare färger. Bland annat så börjar man tyda svarta läppar.
            Den har även börjat att uppvakta en av dom andra Trots att dom är ganska små än så är dom riktigt intressanta att sitta och titta på.

Guianacara owroewefi "Mary Creek"

Namn: 2013-08-22 21.04.12.jpg
Storlek: 282,1 KB
ID: 686735

Och även en film. Om än dålig kvalitet på inspelningen.

Dock så vet jag inte riktigt vad jag skall gör med mina Geophagus surinamensis då dom verkar helt ointresserade av varandra och i stort sett bara slåss. Kan det vara 4 hannar jag har kanske

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

Läckra fiskar. Lova att återkomma med fler bilder på Guianacaran du har!
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Markus2254
                Användare
                • June 2012
                • 89

Ursprungligen postat av DaRe
                Läckra fiskar. Lova att återkomma med fler bilder på Guianacaran du har!
                Skälvklart kommer det att komma fler bilder
                Dock så är ju inte min kamera särskilt bra. Men får se om vi kan råda bot på det med.

Jag har försökt att få mågra bra bilder på den dominerande hannen där läpparna syns men det verkligen inte lätt.

Kommentar

Arbetssätt...