Projekt akvarie vinden
Kollaps
X
-
-
-
Jag gillar att du valde Vinden när alla andra kör källaren för risken vid lekage, Lär ju regna hos dig då!
Kommentar
-
Ja det blir ju lite vågat
Men det var det ända valet jag hade om jag inte ville ha ett 200 liters sällskaps kar
Vi har liksom ingen källare men en vind så då fick det bli Vinden .Kommentar
-
Nu äntligen har det börjat hända lite på min vind
Mitt 240 SA står för tillfället tomt men innehållet har blivit flyttat till en ny tank på 375 L och har nu följande art lista
6 x Geophagus surinamensis 4 st ca 12-15 cm och 2 st ca 6 cm
2 x Pterophyllum scalare " amazonian blue" dock lite väl små
2 x Andinoacara pulcher som igentligen blev ett rent impuls köp men jag får se hur dom tar sig
2 x gul Ancistrus
och 12 Colombia tetra.
Sedan har jag nu även afrikanskt uppe på vinden, med ett 320 L Malawi kar. Detta skulle först bli ett Tanganyika vilket jag även hade börjat att handla fisk till men jag ändrade mig helt enkelt
Men i detta karet har jag nu
6 st Trematocranus placodon i uppdelningen 3+3. Dom kommer kanske bli lite stora men jag föll pladask när jag såg hur fina dom är
6 st Copadichromis sp. "mloto undu" F1 från just Undu Reef och även här är det 3+3.
sedan har jag även här lite Ancistrus.
Jag har även fått upp en fin soffa där man kan sitta länge och bara njuta
Nu är det ju dock så att jag har ett 240 L som är tomt. Och jag vet inte vad jag skall ha i Malawi eller SA blir det ju garanterat men vilket ?
Men tips tages gärna emot
Och bilder på allt hoppas jag få upp så snart som möjligt.Kommentar
-
-
Jag gillar jordätare!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
De högra karet skulle kunna bli mycket snyggare med lite mer inredning, typ en hög av sten eller 3.
Men karet med jordätarna var härligt, jag är som DaRe lite jordätarfantast, kommer nog bli ännu bättre när det växer på sig.Mvh
//AlfKommentar
-
Ja visst är jordätarna underbara
Dom börjar faktiskt bli hyfsat stora nu dessutom men jag har en hanne som terroriserar dom andra ganska ordentligt
Och nu har blå cikliderna dessutom yngel så det blir lite hetsigt i karet just nu.
Jag funderar på att försöka med att möblera om lite och se om det kan lugna ner sig lite.
Vad tror ni ?Kommentar
-
Nu börjar det hända grejer i mitt Malawi kar
Mina Trematocranus placodon har nu för första gången lekt.
det är just föräldra paret som är fokuserade på bild
Sedan har 2 av mina Copadichromis sp. "mloto undu" "undu reef " hannar börjat så smått att färga .
jag har försökt att få med dom på bild med min mobil kamera men det är näst intill o möjligtKommentar
-
Snygga burkar Som vanligt blir jag avis på alal som får kristallklart vatten. Mitt kar har alltid en lite gul/grön ton tycker jag :/ funderar på om det kan va belysningen, eller om man ska göra lite flera större vattenbytenKommentar
-
I mitt Malawi kar är det inte så svårt att få klart vatten. Men i SA karet är det ju svårare jag har alltid tannin färgat vatten i det karet. Jag har testat att köpa rötter som har legat i vatten länge men det funkar så där. Jag tycker att det blir gult lagom tills nästa vatten byte ändå.
Men å andra sidan tycker jag att det hör till och har lärt mig att tycka om det.Kommentar
-
Riktigt snyggt akvarium.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Helt klart. Där kan du ha två par i min mening.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar