De enda som egentligen går på botten hela tiden är nog Brochis Splendens, så det bli väl dessa och dina andra malar där, var det vanliga ancistrus malar eller? Jag tror inte botten blir överbefolkat men jag tyckte att 14st Scalarer tillsammans med de andra arterna lät mycket, fast det är kanske bara jag som är lite försiktig med att ha för många firrar i karet.
Jordätartråden 2013
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
De enda som egentligen går på botten hela tiden är nog Brochis Splendens, så det bli väl dessa och dina andra malar där, var det vanliga ancistrus malar eller? Jag tror inte botten blir överbefolkat men jag tyckte att 14st Scalarer tillsammans med de andra arterna lät mycket, fast det är kanske bara jag som är lite försiktig med att ha för många firrar i karet.
Jag har royal pleco, l75, l128, vanlig ancistrus och några andra som ska hämtas idag.// Nasser H
Följ mina projekt:
Tråd 1: https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=68828
Tråd 2: https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70979
Finns mer gott på följande sida!
Min Zoon: http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2550771&zoon=1Kommentar
-
Kommentar
-
GillarKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
3 VF Biotodoma wavrini simmar nu här hemma Nu väntar jag bara på att de ska bli lika snygga som på Ivans bilder..Kommentar
-
3 VF Biotodoma wavrini simmar nu här hemma Nu väntar jag bara på att de ska bli lika snygga som på Ivans bilder..Kommentar
-
Nu när vi ändå är inne på Geophagus. Något som går att hålla ihop med Biotodoma wavrini ? Hur många Geo samt Bitodoma kan man klämma in i ett 720 liters kar?
mvh
OlofKommentar
-
Gymnogeophagus balzanii
Drygt sex veckor sedan jag tog hem 6 st Gymnogeophagus balzanii .
Det visade sig vara 2 hanar, 4 honor. Här är den största hanen. Ca 12 cm och börjar blomma ut och få till en puckel redan. Lite Mike Tyson-karaktär. Han lekte av en hona för ett par veckor sedan, som går och tuggar i eget kar nu. De två hanarna håller sig i varsin ände av karet (375 l, 125x60). Denne är ju den dominante, så kanske får jag plocka bort den andre om det inte funkar.
Kommentar
-
Så läcker!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Det visade sig vara 2 hanar, 4 honor. Här är den största hanen. Ca 12 cm och börjar blomma ut och få till en puckel redan. Lite Mike Tyson-karaktär. Han lekte av en hona för ett par veckor sedan, som går och tuggar i eget kar nu. De två hanarna håller sig i varsin ände av karet (375 l, 125x60). Denne är ju den dominante, så kanske får jag plocka bort den andre om det inte funkar.
[ATTACH=CONFIG]49105[/ATTACH]Kommentar
-
Vad jag förstår är det ovanligt med vildfångade, så kanske de odlade stammarna har vant sig att vara utan kallare perioder.Kommentar
-
[ATTACH=CONFIG]49105[/ATTACH]
Riktigt snygg fisk
/JockeKommentar
-
Ja, jag är mycket glad över att hitta dessa. Hannen här börjar få gulaktig buk, så har jag tur är det den som har sitt ursprung från
Constitucion , som verkar vara den lite färgstarkare varianten. Det finns tydligen en del olika variationer beroende på fångstplatsKommentar
-
Ja, just balzaniin finns väl på ganska många olika platser. Jag skulle vilja hitta någon som har sitt ursprung så långt norr som möjligt, så man slipper mecka med vattentemperatur för att få till lek.
/JockeKommentar
Kommentar