Troffetråden 2013
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Red chimba
Så nu är även jag troffefrälst...tidigare ca-kar blev nu troffekar i uppstartsskede. 50 st chimba, 5-6 cm i nuläget. Funderar på att lägga till 20-25 duboisi och kanske någon annan icke tropheusart, eretmodus och julidochromis.
Karet är 250 långt, 70 djupt och 60 högt.
Filmat med kompaktkamera (filma med denna kamera är enda sättet att få någorlunda bild i akvariemiljö)
Kommentar
-
Så nu är även jag troffefrälst...tidigare ca-kar blev nu troffekar i uppstartsskede. 50 st chimba, 5-6 cm i nuläget. Funderar på att lägga till 20-25 duboisi och kanske någon annan icke tropheusart, eretmodus och julidochromis.
Karet är 250 långt, 70 djupt och 60 högt.
Filmat med kompaktkamera (filma med denna kamera är enda sättet att få någorlunda bild i akvariemiljö)
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Ja, det känns riktigt kul detta. Fin höst, nystart i hobbyn, den förbannade sommaren är över...Kommentar
-
-
tack för svaret ! får hålla utkik här om du skulle vilja av vara några godingarTropheus Ikola
Tropheus ilangi
VF Tropheus red rainbow kasanga
Tropheus Black Kiriza
Tropheus Red cheek Mpimbwe
Tropheus Black caramba
Tropheus Duboisi Maswa
Tropheus golden Kazumbe
Tropheus sp sjöberg
pettrichromis red bulu pointKommentar
-
Kommentar
-
-
Hur går det för er med läsandet av Konings nya bok? Jag får erkänna att jag inte sträckläst den, utan snarare hoppar lite fram och tillbaka, men den ligger alltid uppslagen någonstans hemma. Mycket läsning! Den känns fundamentalt annorlunda mot Schupkes bok, även om det refereras till den...
Just Ilangi-delen tycker jag är särskilt intressant och jag ångrar att jag sålde mina VF. Någon som har en aning om hur många VF Ilangi det finns i Sverige?Och så är det.
/JKommentar
-
Hur går det för er med läsandet av Konings nya bok? Jag får erkänna att jag inte sträckläst den, utan snarare hoppar lite fram och tillbaka, men den ligger alltid uppslagen någonstans hemma. Mycket läsning! Den känns fundamentalt annorlunda mot Schupkes bok, även om det refereras till den...
Just Ilangi-delen tycker jag är särskilt intressant och jag ångrar att jag sålde mina VF. Någon som har en aning om hur många VF Ilangi det finns i Sverige?3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-