If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Har en liten fråga till er andra garvade hästnosägare
Har ju som bekant ett gäng på 4st Tanganicodus irsacae , Moba och det visar sig nu när de kommit upp i storlek att jag har 3+1 så gissa om det börjat jagas i karet. Två hanar i vänstra delen av karet och en i högra delen av karet och en hona som pendlar däremellan.
Min fråga är således är det någon som helst idé att utöka befintlig grupp med fler honor / flytta ut individer och sätta samman med nya individer i annat kar?
Har en liten fråga till er andra garvade hästnosägare
Har ju som bekant ett gäng på 4st Tanganicodus irsacae , Moba och det visar sig nu när de kommit upp i storlek att jag har 3+1 så gissa om det börjat jagas i karet. Två hanar i vänstra delen av karet och en i högra delen av karet och en hona som pendlar däremellan.
Min fråga är således är det någon som helst idé att utöka befintlig grupp med fler honor / flytta ut individer och sätta samman med nya individer i annat kar?
Går i dagsläget i 450L
Det kanske går att introducera nya individer?
Vet faktiskt inte men jag startade med 5 yngel för så där 3år sedan. Så småning om visade sig vara 2+3 som blev 2par som har hängt ihop med varandra sedan de var könsmogna. Flera kullar har de givit båda paren. Av någon anledning så var de ena honan död en dag, det skedde för några månader sedan. Då passade den ensamma hanen på att skaffa en ny partner (överblivna honan) så jag har fortfarande 2par som båda ger kullar.
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Hmm....
Märkligt väldigt tätt mellan lekarna nu?
Har ett par av Eretmodus cyanostictus "Mabilibili" riktigt snygga som har kommit igång riktigt bra. De två senaste lekarna har gått riktigt bra. Det började 3:e december med att jag fick se "dansen". Ville inte störa då jag gärna vill ha lite avkommer från dem. Så några bilder blev det inte. 13 dagar senare tog hanen över tuggandet efter honan. Hanen spottade ut 10 välutvecklade yngel 27 dagar efter leken. Dag 35 efter första leken var det dags igen. Honan ruvande, men denna gång var det en riktigt stor säck. Nu gick honan hela vägen och spottade ut efter 21 dagars ruvande 24 mycket små men välmående liv.
Man undrar ju om det redan nu börjar planera för ytterligare en dans.
Bild 1&2 Hane
Bild 3 Hona
Bifogade filer
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Kommentar