30L nanoburk :D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Toompa
    Användare
    • September 2012
    • 247

    30L nanoburk :D

    Tänkte dra igång en tråd om mitt nya projekt. Denna gången blir det en nanoburk på 30L och invånare kommer i huvudsak vara räkor

    Har köpt en slimlinebakgrund och nu väntar jag på att få hem mitt bottenfilter. Kommer köra med bottenfilter och filtermatta bakom slimlinen så pumpen kommer få suga genom botten först sen upp bakom bakgrunden o ut Tror det kommer ge ett fint filter med minimalt underhåll och man slipper se pump o det.

    Håller på o testar lite olika scape nu, får se hur det blir. Hoppas bottenfiltret kommer i morgon så man kan limma fast bakgrunden sen.
    Bifogade filer
  • Toompa
    Användare
    • September 2012
    • 247

    #2
    Idag fick jag hem bottenfiltret så man kunde snickra vidare
    Så nu är allt limmat så det är bara o vänta någon dag nu då.
    Såg att fler hade gjort en liten bit som man kan dölja utblåset med o jag gjorde lika så sågade ut en fin liten bit och gröpte även ur den på baksidan så man inte ska behöva se så mycket av den sågade kanten och den bli lite tunnare.
    Bifogade filer

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

      #3
      Ahh räkor. Perfekt ciklidmat

      Det ser toppen ut, kul att du delar med dig av dina projekt. har du sett att vi hade en fantastiskt bra räkartikel i CB för att tag sedan.


      Som medlem kan du läsa PDFen på webben eller i din Androidmojäng om du har NCS appen installerad.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Toompa
        Användare
        • September 2012
        • 247

        #4
        Tackar
        Tack för tipset Appen går dock inte då jag kör Iphone

        Kommentar

        • Toompa
          Användare
          • September 2012
          • 247

          #5
          Nu är det uppstartat och här kommer lite bilder. Är inte helt nöjd med utseendet men får se hur det blir.
          Bifogade filer

          Kommentar

          Arbetssätt...