CA-bilder del 9
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Vilka snyggingar! Hade också dessa för typ 25 år sen, ortroligt charmiga cikliderKommentar
-
Nyaste tillskottet, precis omgjort från tropheuskar till ca, taget med mobilkamera så inte den finaste bilden.
I karet går bara gamla hederliga centralare:
3 synspilum, i väntan på att dem skall visa lite intresse och para ut sen får dem flytta till större kar.
1 par jack dempsey( i lek nu).
En ensam salvini.(hona kommer framöver.)
1 par eldbukar och lite malar.
Vet någon här ett säkert sett att se skillnad på eldbukar, dvs hona och hane?Kommentar
-
Intressant kar, Har du lagt i rötterna flytande i väntan på att de ska sjunka, eller är de fästa i täckglaset på något sätt?
/JockeKommentar
-
Satte fast dem tillfälligt med fiskelina till en längsgående "platt regel", egentligen i väntan på att dem skulle sjunka men har inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra när dem är sjunkklara, rätt intressant och följa malarna när dem letar mat uppe vid rötterna och se hur fiskarna beter sig annorlunda när det är rötter ovanifrån, speciellt när det gäller utfodring. Samtidigt som rötterna skulle fungera lite som revirgränser i akvariet på botten, men än sålänge funkar det kanonbra.Kommentar
-
-
Cool bildKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Nyaste tillskottet, precis omgjort från tropheuskar till ca, taget med mobilkamera så inte den finaste bilden.
I karet går bara gamla hederliga centralare:
3 synspilum, i väntan på att dem skall visa lite intresse och para ut sen får dem flytta till större kar.
1 par jack dempsey( i lek nu).
En ensam salvini.(hona kommer framöver.)
1 par eldbukar och lite malar.
Vet någon här ett säkert sett att se skillnad på eldbukar, dvs hona och hane?Kommentar
-
Nu verkar det som den nya honan är en hane trots mörka randen på ryggfenan, (inte fläckar som honan har), de leker och har olika färg, hon typisk i färgen, han är längre i kroppen och större, turkost skimmer på huvud och har längre fenor (lägre ryggfena). Läste att det kan finnas lite olika varianter på teckningen hos hanar, mer eller mindre färg på ryggfenan. Nu finns det ägg i grottan, som inte möglar. Vi får se hur det bli. Hur lång tid tar det för yngel att bli 4-6 cm?Kommentar
-
Nu verkar det som den nya honan är en hane trots mörka randen på ryggfenan, (inte fläckar som honan har), de leker och har olika färg, hon typisk i färgen, han är längre i kroppen och större, turkost skimmer på huvud och har längre fenor (lägre ryggfena). Läste att det kan finnas lite olika varianter på teckningen hos hanar, mer eller mindre färg på ryggfenan. Nu finns det ägg i grottan, som inte möglar. Vi får se hur det bli. Hur lång tid tar det för yngel att bli 4-6 cm?
Beror på art, matning, storlek på kar, vattenkvalitet m.m. Men runt ett halvår kan man nog räkna, +/- 1-2 månader.
/JockeKommentar
-
-
-
Gött om ägg, dö.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Jack dempsey javisst, var den första ca art jag skaffade, var och handlade med mina föräldrar för ett ex antal år sen nu i Norrköping och åkte förbi en akvariebutik i ytterkanten av Norrköping för att köpa lite fiskmat bara, och fick se ett par jack dempsey med yngel till salu, valet vart enkelt när jag hade ett kar ståendes hemma då utan invånare och sen dess har jag nog haft ett jack dempsey par som bas i min hobby, enkel att få tag i och mkt snygg!
Än sålänge ser det ut att gå bra med rommen endast ett mögligt, funderar lite svagt på att flytta över lite eventuella yngel till ett yngelkar och dra upp några men inte bestämt mig riktigt.Kommentar
Kommentar