If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej!
Har haft akvarium sen-82 med en lucka mellan 87-94 då jag bodde i lägenhet . Är bara så mätt på det dags gå vidare men jag sköter ju grejorna för fiskarnas skull viktigt för mig
de har ju inte valt sin ägare/ skötare direkt hehe. Hade en liknande och stark svacka 2003 men då hittade jag CA världen varit mycket trevligt lärt känna mycket trevliga människor Tack vare akvarie intresset. Tror det blir ett sabbats år hoppas på det annars åker karet ut jäkla jobb går inte in på detaljerna hehe.Kommer vara kvar här kika ibland dock inte lika ofta som det har varit säkert 2-3ggr om dagen! Simma lugnt alla Ciklid vänner/nördar hoppas vi ses
MJ
Senast redigerad av Micke Jarhl; 18 April 2013, 08:06.
Hej!
Har haft akvarium sen-82 med en lucka mellan 87-94 då jag bodde i lägenhet . Är bara så mätt på det dags gå vidare men jag sköter ju grejorna för fiskarnas skull viktigt för mig
de har ju inte valt sin ägare/ skötare direkt hehe. Hade en liknande och stark svacka 2003 men då hittade jag CA världen varit mycket trevligt lärt känna mycket trevliga människor Tack vare akvarie intresset. Tror det blir ett sabbats år hoppas på det annars åker karet ut jäkla jobb går inte in på detaljerna hehe.Kommer vara kvar här kika ibland dock inte lika ofta som det har varit säkert 2-3ggr om dagen! Simma lugnt alla Ciklid vänner/nördar hoppas vi ses
MJ
Vet hur det kan vara Micke, det går upp och ner hela tiden Men jag hoppas du hittar tillbaka igen, om inte, så är du välkommen hit ändå Ha det gött!
På återseende Micke (tack för de fina bilderna hittills), som sagt så går intresset i vågor. Inget konstigt med det. Har själv varit där och är där just nu..
Snygga fiskar Micke, det lär postas fler foto på Carpinte och Bifasciatorna...
Inte från Micke just nu tyvärr Kom på att jag själv hade en svacka på 4 år men hittade tillbaks. Jag kände efter ett tag att det var något som saknades, tog inte så lång tid att komma på vad
Be careful when speaking. You create the world around you with your words.
Robin får man fråga hur många kar du har? Antar att du inte tänker ha dom firrarna i samma kar som dina röda devils? Eller skulle det kanske funka
Har 4st igång, Red devil är Amphilophus labiatus , jag har Amphilophus citrinellus och jo jag hade tänkt att ha en grupp Citrinellum ihopa med Bifasciatorna fungerar säker hur bra som helst.
Som du kanske ser på fotona som Micke har postat så har han Citrinellum som är syskon med dom jag har ihopa med Bifasciatorna.
Ursprungligen postat av Banderad
Ah, de hamnade hos dig Robin. Vad bra Du få dra upp ett gäng småchacamaxbiffar nu, börjar nog tryta lite i landet tror jag
Gött! Hoppas hemresan gick bra nu blev ganska
Fullt i bilen lycka till Robin tror du har Skånes största
Bifasciata chacamax hane nu hehe. ...
Jodå det gick bra, ja för stora fiskar i för liten bil hehe..
Ja Bifasciata hanen är en best, mätte han när jag slåppte i han till 36cm och honan 27cm.
Det är bara Jarinens gamla hane (pappan) jag har sett som har varit lite större.
Kommentar