CA-bilder del 9

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

Hoppas du återvänder Micke. En gång ciklidist, alltid ciklidist

/Jocke

Kommentar

• Micke Jarhl
      Användare
      • April 2002
      • 2277

Hej!
      Har haft akvarium sen-82 med en lucka mellan 87-94 då jag bodde i lägenhet . Är bara så mätt på det dags gå vidare men jag sköter ju grejorna för fiskarnas skull viktigt för mig
      de har ju inte valt sin ägare/ skötare direkt hehe. Hade en liknande och stark svacka 2003 men då hittade jag CA världen varit mycket trevligt lärt känna mycket trevliga människor Tack vare akvarie intresset. Tror det blir ett sabbats år hoppas på det annars åker karet ut jäkla jobb går inte in på detaljerna hehe.Kommer vara kvar här kika ibland dock inte lika ofta som det har varit säkert 2-3ggr om dagen! Simma lugnt alla Ciklid vänner/nördar hoppas vi ses
      MJ
      Senast redigerad av Micke Jarhl; 18 April 2013, 08:06.
      Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• salmberg
        Användare
        • October 2007
        • 830

Mycket tråkigt att höra Micke. Hoppas du hittar tillbaka. Med vänlig hälsning, Rickard

Kommentar

• JockeB
          Användare
          • May 2004
          • 2964

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
          Hej!
          Har haft akvarium sen-82 med en lucka mellan 87-94 då jag bodde i lägenhet . Är bara så mätt på det dags gå vidare men jag sköter ju grejorna för fiskarnas skull viktigt för mig
          de har ju inte valt sin ägare/ skötare direkt hehe. Hade en liknande och stark svacka 2003 men då hittade jag CA världen varit mycket trevligt lärt känna mycket trevliga människor Tack vare akvarie intresset. Tror det blir ett sabbats år hoppas på det annars åker karet ut jäkla jobb går inte in på detaljerna hehe.Kommer vara kvar här kika ibland dock inte lika ofta som det har varit säkert 2-3ggr om dagen! Simma lugnt alla Ciklid vänner/nördar hoppas vi ses
          MJ
          Vet hur det kan vara Micke, det går upp och ner hela tiden Men jag hoppas du hittar tillbaka igen, om inte, så är du välkommen hit ändå Ha det gött!
          Mvh Jocke
          Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• Rivulatus
            Användare
            • December 2002
            • 811

På återseende Micke (tack för de fina bilderna hittills), som sagt så går intresset i vågor. Inget konstigt med det. Har själv varit där och är där just nu..
            SA:

Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
            Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

Kommentar

• Micke Jarhl
              Användare
              • April 2002
              • 2277

Vi ses grabbar jag håller helg nu....:-)

Kommentar

• RobinH
                Användare
                • August 2008
                • 2150

hittade 6 bilder till sen ska ni få slippa detta terroriserande bild kollagen från Laholm hihi
                Snygga fiskar Micke, det lär postas fler foto på Carpinte och Bifasciatorna...
                CA

Kommentar

• Kawasa
                  Användare
                  • September 2012
                  • 840

Ursprungligen postat av RobinH
                  Inte från Micke just nu tyvärr Kom på att jag själv hade en svacka på 4 år men hittade tillbaks. Jag kände efter ett tag att det var något som saknades, tog inte så lång tid att komma på vad
                  Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

Kommentar

• Micke Jarhl
                    Användare
                    • April 2002
                    • 2277

Ok låter kanon får se vad det blir av det. Natti

Kommentar

• Kawasa
                      Användare
                      • September 2012
                      • 840

Robin får man fråga hur många kar du har? Antar att du inte tänker ha dom firrarna i samma kar som dina röda devils? Eller skulle det kanske funka

Kommentar

• Banderad
                        Användare
                        • February 2006
                        • 3479

Ah, de hamnade hos dig Robin. Vad bra Du få dra upp ett gäng småchacamaxbiffar nu, börjar nog tryta lite i landet tror jag

/Jocke

Kommentar

• RobinH
                          Användare
                          • August 2008
                          • 2150

Ursprungligen postat av Kawasa
                          Robin får man fråga hur många kar du har? Antar att du inte tänker ha dom firrarna i samma kar som dina röda devils? Eller skulle det kanske funka
                          Har 4st igång, Red devil är Amphilophus labiatus , jag har Amphilophus citrinellus och jo jag hade tänkt att ha en grupp Citrinellum ihopa med Bifasciatorna fungerar säker hur bra som helst.
                          Som du kanske ser på fotona som Micke har postat så har han Citrinellum som är syskon med dom jag har ihopa med Bifasciatorna.

Ursprungligen postat av Banderad
                          Ah, de hamnade hos dig Robin. Vad bra Du få dra upp ett gäng småchacamaxbiffar nu, börjar nog tryta lite i landet tror jag

/Jocke
                          Ja vi får se, ska hämta dom ikväll.
                          CA

Kommentar

• Kawasa
                            Användare
                            • September 2012
                            • 840

Nice!! Jag hoppas några av mina firrar blir lika präktiga någon dag

Kommentar

• Micke Jarhl
                              Användare
                              • April 2002
                              • 2277

Gött! Hoppas hemresan gick bra nu blev ganska
                              Fullt i bilen lycka till Robin tror du har Skånes största
                              Bifasciata chacamax hane nu hehe. ...

Kommentar

• RobinH
                                Användare
                                • August 2008
                                • 2150

Gött! Hoppas hemresan gick bra nu blev ganska
                                Fullt i bilen lycka till Robin tror du har Skånes största
                                Bifasciata chacamax hane nu hehe. ...
                                Jodå det gick bra, ja för stora fiskar i för liten bil hehe..
                                Ja Bifasciata hanen är en best, mätte han när jag slåppte i han till 36cm och honan 27cm.
                                Det är bara Jarinens gamla hane (pappan) jag har sett som har varit lite större.
                                CA

Kommentar

Arbetssätt...