If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Har suttit å gått igenom din nematopustråd här på forumet. Kul å intressant läsning må jag säga!
Har faktiskt inte så mkt erfarenhet av denna arten men. Angående växtätarfrågan så är det nog lämpligt att inte iaf enbart utfodra med frysfoder å sånt men omnivore-torrfoder,, eller ännu bättre herbivortorrfoder, och räkmix med recept åt herbivorhållet skall gå bra. Jag köpte mitt par av Anders R och han har haft arten ganska länge å utfodrat med räkmix som huvudfoder om jag förstod det hela rätt.
Och ja dominanta hanar får en puckel, till och med honorna har små pucklar...
Haha hörde rykten om att han skulle ta med dem till auktionen annars men då la du beslag på dem innan helt enkelt...
Har suttit å gått igenom din nematopustråd här på forumet. Kul å intressant läsning må jag säga!
Har faktiskt inte så mkt erfarenhet av denna arten men. Angående växtätarfrågan så är det nog lämpligt att inte iaf enbart utfodra med frysfoder å sånt men omnivore-torrfoder,, eller ännu bättre herbivortorrfoder, och räkmix med recept åt herbivorhållet skall gå bra. Jag köpte mitt par av Anders R och han har haft arten ganska länge å utfodrat med räkmix som huvudfoder om jag förstod det hela rätt.
Och ja dominanta hanar får en puckel, till och med honorna har små pucklar...
Haha hörde rykten om att han skulle ta med dem till auktionen annars men då la du beslag på dem innan helt enkelt...
kul, då var det som jag trodde med puckeln
nja, ja, jag var med när dessa köptes i Tyskland för 2 månader sen, dessa kom till Varberg och Anders J (Ansjo) men de passade inte hans kar och jag hade fisk som passade bättre hos han så det fick bli ett byte
Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med denna variant, men den skiljer sig onekligen från den "vanliga". Så det borde vi kanske göra. Rådfråga Ola i frågan.
Kommentar