CA-bilder del 9

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rooster
    NCS Medlem
    • November 2009
    • 473

Ursprungligen postat av JockeB
    Härliga bilder och fiskar Peter, ska du köra Nematopusen i samma kar som Nanoluteusen? Kan nog bli problem för Nanoluteusen i så fall, men lycka till med dom, och fota mycket nu
    Tack, är som vanligt min sambo som tagit korten.
    Ja asså de går iaf tillsammans nu. Köpte dem av Anders R å han körde dem i samma kar med lek osv men det karet var större så vi får la se kanske blir att jag flyttar på nått av paren om det inte funkar. Å normalt sett hade jag nog inte kört dem tillsammans men får kanske göra plats i nått annat kar som sagt. Tack.

Kommentar

• Rooster
      NCS Medlem
      • November 2009
      • 473

Haha ja visst e det...

Ja jag skulle vilja säga att alla Cryptoheros för utom sajican är ovanliga men vissa mer än andra. Dessa kommer från början från Jocke föv.

Kommentar

• JockeB
        Användare
        • May 2004
        • 2964

Ursprungligen postat av Rooster
        Haha ja visst e det...

Ja jag skulle vilja säga att alla Cryptoheros för utom sajican är ovanliga men vissa mer än andra. Dessa kommer från början från Jocke föv.
        Ahaa kul att det finns några kvar av mina Föräldrarna finns ju kvar än, dom är väl ca 6-7 år nu och leker inte nämnvärt längre, men jag har en grupp på 9-10 st som börjat leka nu, så jag håller arten vid liv ett tag till
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• ewa
          NCS Medlem
          • March 2013
          • 457

JockeB! Har du en hanne över? Min hamnade bakom akvariet (död) efter att en hjälpsam akvaristvän städade i akvariet medan jag var borta (det var för mycket växter tyckte han). Tråkigt för min nanoluteus flicka, hon fick en annan n.flicka som han fick tag på, men det behövs en pojke, gärna stor. Eller vet du någon som har en?

Kommentar

• Kawasa
            Användare
            • September 2012
            • 840

Vill inte tjata men det var fina exemplar du har där Rooster
            Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

Kommentar

• JockeB
              Användare
              • May 2004
              • 2964

Ursprungligen postat av ewa
              JockeB! Har du en hanne över? Min hamnade bakom akvariet (död) efter att en hjälpsam akvaristvän städade i akvariet medan jag var borta (det var för mycket växter tyckte han). Tråkigt för min nanoluteus flicka, hon fick en annan n.flicka som han fick tag på, men det behövs en pojke, gärna stor. Eller vet du någon som har en?
              Jag kan titta, tror det är fler hanar än honor.
              Dom är inte så stora, ca 4-6 cm skulle jag tro.
              Mvh Jocke

Kommentar

• salmberg
                Användare
                • October 2007
                • 830

Ursprungligen postat av Banderad
                För något drygt halvår sedan dog min Thorichthys eliotti "Rio Manso" hane. Då hade jag knappt 10 ungdjur av favorit CA:n nummer 1 här hemma. Dessa har nu gått och parat ut, och det har utkristalliserat sig två lekpar. Det paret som precis har börjat leka är detta:

/Jocke
                Riktigt snygga. Jag blir sugen på eliotti igen.

Kommentar

• salmberg
                  Användare
                  • October 2007
                  • 830

Fisk i håv. Senaste tillskotten tillsammans med lite trevliga poecilider.
                  Grattis till dom nya cikliderna. Såg Nematopus i Stockholm. Och fina var dom. Inte omöjligt att det simmar några här hemma i höst.

Kommentar

• Rooster
                    NCS Medlem
                    • November 2009
                    • 473

Ursprungligen postat av JockeB
                    Ahaa kul att det finns några kvar av mina Föräldrarna finns ju kvar än, dom är väl ca 6-7 år nu och leker inte nämnvärt längre, men jag har en grupp på 9-10 st som börjat leka nu, så jag håller arten vid liv ett tag till
                    Ja det tycker jag med. Jasså det var värst, kul att du fortfarande har kvar det gamla paret. Ok ja det låter ju lovande, det e gött det särskilt när det handlar om sånna här rariteter. Ja vi får la se hur det går för mitt par framöver...
                    Sen har Anders R typ 5st små yngel oxå som han lyckats rädda, så de e gött!

Kommentar

• Rooster
                      NCS Medlem
                      • November 2009
                      • 473

Ursprungligen postat av Kawasa
                      Tack skall du ha.
                      Ja jag är nöjd.

Kommentar

• DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

Ursprungligen postat av Kawasa
                        kan aldrig sägas en gång för mycket. Beröm får man aldrig nog av.
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Rooster
                          NCS Medlem
                          • November 2009
                          • 473

Ursprungligen postat av salmberg
                          Grattis till dom nya cikliderna. Såg Nematopus i Stockholm. Och fina var dom. Inte omöjligt att det simmar några här hemma i höst.
                          Tack.
                          Ok, så de har spritt sig dit oxå, vad kul. Hehe ja det tycker jag allt det skall göra.

Kommentar

• JockeB
                            Användare
                            • May 2004
                            • 2964

Ja det tycker jag med. Jasså det var värst, kul att du fortfarande har kvar det gamla paret. Ok ja det låter ju lovande, det e gött det särskilt när det handlar om sånna här rariteter. Ja vi får la se hur det går för mitt par framöver...
                            Sen har Anders R typ 5st små yngel oxå som han lyckats rädda, så de e gött!
                            Låter bra det
                            Mvh Jocke

Kommentar

• Rooster
                              NCS Medlem
                              • November 2009
                              • 473

Några bilder på Nematopusarna...
                              Bifogade filer

Kommentar

• Rooster