Vår Webansvarige Bo Persson kan tyvärr inte komma till Sverige och hålla föredrag eftersom han fått hälsoproblem. I stället har Jay Stauffer lovat att hålla ett föredrag om Nicaraguaciklider dock har jag ännu inte fått svar på om det är arten eller alla ciklidarter i Nicaragua. Jay har verkligen verkligen ställt upp för vår förening så jag hoppas att det blir bra.
Ciklidstämman 2013
Kollaps
X
-
-
Låter spännande.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Här är några vetenskapliga artiklar som han skrivit. Främst kraterciklider från citrinellumkomplexet alltså.
Description of two new species of the Midas cichlid complex (Teleostei: Cichlidae) from Lake Apoyo, Nicaragua
Author(s): Geiger, Matthias F.; McCrary, Jeffrey K.; Stauffer, Jay R., Jr.
Source: PROCEEDINGS OF THE BIOLOGICAL SOCIETY OF WASHINGTON Volume: 123 Issue: 2 Pages: 159-173 Published: AUG 6 2010
Three new species of cichlid fishes (Teleostei : Cichlidae) from Lake Apoyo, Nicaragua
Author(s): Stauffer, Jay R., Jr.; McCrary, Jeffrey K.; Black, Kristin E.
Source: PROCEEDINGS OF THE BIOLOGICAL SOCIETY OF WASHINGTON Volume: 121 Issue: 1 Pages: 117-129 DOI: 10.2988/06-37.1 Published: APR 1 2008
Tilapia (Teleostei : Cichlidae) status in Nicaraguan natural waters
Author(s): McCrary, Jeffrey K.; Murphy, Brian R.; Stauffer, Jay R., Jr.; et al.
Source: ENVIRONMENTAL BIOLOGY OF FISHES Volume: 78 Issue: 2 Pages: 107-114 DOI: 10.1007/s10641-006-9080-x Published: FEB 2007Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Om man vill sova på hotell och ha mat måste jag ha pengarna på mitt konto på onsdag annars har jag inte någon möjlighet att fixa det. Så då får man fixa mat och boende själv och betala för föredragen i entrén.Kommentar
-
Såg på anmälningslistan att det börjar närma sig 100 deltagare. Kul att det kommer mycket folk.
Nedräkningen mot helgen har börjat.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Coolt!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Det brukar bli våldsamma protester när jag föreslår det, men jag tycker att årsstämman borde vara i "pubmiljö" då säkert hälften av de som inte kommer inte gör det då de vill ha en öl. Man hinner bara dricka en öl under stämman så det blir ändå inget fylleslag.
Sedan finns det massor av personer som inte tycker att de behöver komma då styrelsen gör ett bra jobb och de vill inte lägga sig i. Det finns andra som verkligen inte tycker att de intresserat sig tillräckligt för styrelsens arbete för att ha en åsikt mm. ytterligare andra tycker att de stödjer föreningen genom att betala och det får räcka med det. Jag tycker att detta ska respekteras istället för att de skälls ut.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Sv: Ciklidstämman 2013
Skitbra ide. Vi kan ju göra verklighet av bästa ölen tråden.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Det är ingen lunch på lördag. Några fika raster enligt programmet samt Middagsbankett med dyringlotteri kl. 19.00mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
-
Det brukar bli våldsamma protester när jag föreslår det, men jag tycker att årsstämman borde vara i "pubmiljö" då säkert hälften av de som inte kommer inte gör det då de vill ha en öl. Man hinner bara dricka en öl under stämman så det blir ändå inget fylleslag.
Sedan finns det massor av personer som inte tycker att de behöver komma då styrelsen gör ett bra jobb och de vill inte lägga sig i. Det finns andra som verkligen inte tycker att de intresserat sig tillräckligt för styrelsens arbete för att ha en åsikt mm. ytterligare andra tycker att de stödjer föreningen genom att betala och det får räcka med det. Jag tycker att detta ska respekteras istället för att de skälls ut.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
-
mvh Wilhelm
Kommentar