Jag har lagt in det i listan.
Buggrapportering för nya ciklid.org
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Hej
Jag har ett irriterande problem (som visserligen fanns redan på gamla hemsidan, men kanske det går att lösa nu). Jag blir utslängd om jag inte rör sidan på ett par minuter. Det handlar tydligen inte om datorinställningar, för samma sak sker på jobbet, på hemdatorn och på läppärn.
Eller har ni monterat ett finn-filter i smyg?mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Kommentar
-
Om man är inne o läser om en art i artregistret kan man inte klicka på den lilla kartan över tex sydamerika på höger sida, genereras bara ett SQL fel:
Can't use foo : You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'Malawisjön'' order by genus' at line 1
Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
Android-appen iOS-appenKommentar
-
Webmaster för Ciklid.org.
Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.Kommentar
-
Det är ingen bugg förstås. Se till att ni skriver som det ska på första sidan. T.ex. ska det stå tanganyikaciklider (liten bokstav), inte Tanganyika-ciklider. Vetenskapliga namn, t.ex. Pseudotropheus demansoni ska vara kursiverade etc. Ta gärna hjälp av arbetet vi gör i Ciklidbladet där vi jobbat med ett standardiserat skrivsätt.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Det är ingen bugg förstås. Se till att ni skriver som det ska på första sidan. T.ex. ska det stå tanganyikaciklider (liten bokstav), inte Tanganyika-ciklider. Vetenskapliga namn, t.ex. Pseudotropheus demansoni ska vara kursiverade etc. Ta gärna hjälp av arbetet vi gör i Ciklidbladet där vi jobbat med ett standardiserat skrivsätt.
Jag har tänkt gå igenom hela siten och fixa sådant här men behöver hjälp med det.
Jag jobbar helst med tekniska grejor då jag är dyslektiker och har lite svårt med stavning, etc. Man kommer ganska långt med rättstavningsprogram men inte hela vägen. Dessutom särskriver jag en massa ord pga. att jag inte skrivit på Svenska under många år. Men jag jobbar på det!
OBS jag tar absolut inte illa upp om någon påpekar en felstavning eller felskrivning från min sida, tvärs om.
Edit: Tanganyika-ciklider fixat till tanganyikaciklider i rubrikenSenast redigerad av bossep; 21 February 2013, 19:37.Webmaster för Ciklid.org.
Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.Kommentar
-
Hej.
Vet inte om det är någon bugg eller nåt men jag fick för mig jag skulle in på artregistret o läsa lite om mina Rocio octofasciata
Efter att jag läst så tänkte jag kolla på lite mer inom det släktet o klickade på länken under snabbfakta.
Släkte: Rocio
Då hamnar jag under släkte Tomocichla.
Mvh TommyCA
375L med Thorichthys pasionis, Thorichthys meeki & Rocio octofasciataKommentar
-
Jag har har det noterat i en att göra lista för artregistret. Artregistermästaren, Joakim Draktoft, är den som tittar på detta.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Sv: Buggrapportering för nya ciklid.org
Vi (Joakim ) lade till startsida för annonser och forum i menyerna. Kolla forum och köp och sälj menyerna.
Är det svårt att idag veta hur man gör ett inlägg?
Något ni tycker är svårt att hitta?
Saker ni skulle vilja ha som saknas?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag kan inte byta rad längre när jag skriver inlägg eller privata meddelanden från vissa datorer. Kan detta ha med webläsaren att göra? /JockeKommentar
-
Sv: Buggrapportering för nya ciklid.org
Skumt. Låter inte som relaterat till hemsidan dock. Vad händer när du trycker på enter?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Sökfunktionen är trasig. Letade efter "verksamhetsberättelse" och får detta svar:- De följande orden är antingen väldigt vanliga, för långa eller för korta, och inkluderades inte i din sökning:
verksamhetsberättelse
Det jag sökte finns bl.a. här: http://www.ciklid.org/forum/showthre...rsm%F6tet+2012mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
- De följande orden är antingen väldigt vanliga, för långa eller för korta, och inkluderades inte i din sökning:
-
Sökfunktionen är trasig. Letade efter "verksamhetsberättelse" och får detta svar:- De följande orden är antingen väldigt vanliga, för långa eller för korta, och inkluderades inte i din sökning:
verksamhetsberättelse
Det jag sökte finns bl.a. här: http://www.ciklid.org/forum/showthre...rsm%F6tet+2012Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
- De följande orden är antingen väldigt vanliga, för långa eller för korta, och inkluderades inte i din sökning:
-
Kommentar
Kommentar