Buggrapportering för nya ciklid.org

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Hehe förra året. Jodå jag känner till det dock har jag inte lagt till det på vår att göra lista men den borde dit.

Fokus nu är tapatalk och dubbelposter, men mest tapatalk.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

Men den "buggen" måste väl ändå vara mer lättåtgärdat än dubbelposter och tappatalk, eller?

Sen en till grej som stör mig och det är när jag trycker på inlägg senaste timmen, då förväntar jag mig senaste timmens inlägg och inte senaste dygnets!
      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Jo jag ser det men jag hittar ingen info om hur det borde göras. Samma sak på andra forum av olika typer av vad jag kan se...

Och även om den skulle vara snabb gäller det att lägga krutet på det viktiga inte det lätta, eller hur.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

inte på saltforumet

inte på saltforumet
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

Kommentar

• cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

Ursprungligen postat av DaRe
            Jo jag ser det men jag hittar ingen info om hur det borde göras. Samma sak på andra forum av olika typer av vad jag kan se...

Och även om den skulle vara snabb gäller det att lägga krutet på det viktiga inte det lätta, eller hur.
            och tapatalk är det viktiga då??? jag vet inte ens vad det är men förmodat nåt till mobilen.

borde inte krutet läggas på att få sidan att funka på internet innan man börjar med annat, finns ju hundratals småpill att göra

tex senaste inläggs formaten

om man testar där och tar lite olika så hoppar han över vissa grejer ibland och ibland inte som den här tråden den syns inte på alla ställen, sen senaste ämnen vad är det?? ska det inte finnas en som tar upp inlägg sen ditt sen ditt senaste besök. sen aktivitetsflödet varför är den begränsad borde man inte kunna bläddra bakåt hur mycket som helst tar man senaste inlägg sen 4 veckor så får jag 19 svar???borde väl vara fler va? samma om jag tar senaste veckan senaste 2 dagar 19 svar verkar vara max!

sen i annonserna varför finns det inte nån sökning där som visar alla annonser sen sist eller tex visa alla annonser nu får man gå in på inviduellt forum och kolla alla sen om du inte hittar det du söker då får du utöka nere i sökningen krångligt tycker jag............mm mm som sagt småpill som stör mycket viktigare än att kunna surfa på mobil tycker jag
            Senast redigerad av cichlids4fun; 13 January 2013, 01:53.
            Mvh
            Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• bossep
              Användare
              • January 2013
              • 2352

Jag tror vi måste skilja på buggar och konfigureringar. Samt kosmetika.
              Det är mycket svårt att sitta och läsa spaltmeter med kod och leta komma och kolon t+cken och där efter kasta sig in i någon konfigurerering ell ändra värden i ett style sheet.
              Jag håller också på att lära miig forumets konfigurerings möjligeheter.
              Tyvärr har dygnet bara 24 tim och då får man prioritera. Jag brukar vilja ha grundfunktionerna fungerande först och sedan ge mig på dekoration och finesser.
              även om det senare retar gallfeber på en del.

Just nu håller jag på att sätta upp ett parallelt forum så jag kan testa utan att ni får spendera dagar med en kraschad site.
              Webmaster för Ciklid.org.
              Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

Väldigt många läser forumet via tapatalk dvs mobil. Titta här:
                Senast redigerad av DaRe; 13 January 2013, 09:39.

///David

Kommentar

• cichlids4fun
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 3111

http://www.ciklid.org/forum/online.php

6st av 72 vad jag kunde se knappt 10% men de kan ju fortfarande surfa på mobilen även utan tapatalk.........finns väl ncs appen oxå + på vanligt vis via mobil

jag bryr mig inte egentligen men tröttnar rätt snabbt när grejer inte funkar så till slut ger jag upp taskigt tålamod bara

ni gör ett bra jobb även om jag tycker att det ni tycker är kosmetika är funktionalitet
                  Mvh
                  Peter

Kommentar

• DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

Kklart det ska fungera! Vi jobbar på det. vi har nåt tips nu som vi kan gräva i framöver.

edit: och nja 15 av 32 kör tapatalk just nu. Resten är gäster och de har inte ens loggat in på forumet och många av dem är sökrobotar från sökmotorer.

///David

Kommentar

• Wilhelm
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9122

http://www.ciklid.org/forum/online.php
                      Var i menyn kommer jag dit?

var bara 5 av 35 inlogggade som körde tapatalk när jag tittade nyss
                      mvh Wilhelm

Kommentar

• DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

Här:
                        Klicka på bilden för större version

Namn: Skärmklipp.JPG
Visningar: 1
Storlek: 18,2 KB
ID: 683553

///David

Kommentar

• Wilhelm
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9122

edit: och nja 15 av 32 kör tapatalk just nu. Resten är gäster och de har inte ens loggat in på forumet och många av dem är sökrobotar från sökmotorer.
                          nåja, det ändrar sig hela tiden och 7 av 59 tapatalkare var det nyss! Sökrobotar använder väl inte tapatalk?

nåja, det ändrar sig hela tiden och 7 av 59 tapatalkare var det nyss! Sökrobotar använder väl inte tapatalk?
                          mvh Wilhelm

Kommentar

• DaRe
                            NCS Medlem
                            • September 2009
                            • 22830

Nej jag filtrerade bort gäster och av de som var aktiva just när jag kollade så var det dessa siffor och de är väldigt representativa.

Hur som helst är båda viktiga och vi jobbar på det.

///David

Kommentar

• cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 3111

Nej jag filtrerade bort gäster och av de som var aktiva just när jag kollade så var det dessa siffor och de är väldigt representativa.

Hur som helst är båda viktiga och vi jobbar på det.
                              jamen är inte gästerna viktiga då? det är ju våra framtida medlemmar ..........
                              Mvh
                              Peter

Kommentar

• Micke
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9579

Här:
                                [ATTACH=CONFIG]42757[/ATTACH]
                                Den menyn ser ut så här för mig i Safari, Chrome och IE:
                                Bifogade filer
                                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

Arbetssätt...