Det gäller alla webbläsare vi hade en poll för en vecka sedan om det...
Buggrapportering för nya ciklid.org
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Kommentar
-
Sv: Felproblemen
Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
Hej Göran,
Vilken browser och version kör du. Skulle vilja lyckas återskapa dina problem med menyn som inte visas.
Mina uppgifter
Windows Explorer 9
Version: 9.0.8112.16421
Update Versions: 9.0.12
/Göran
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hej igen Joakim
Jag kollade på min frus dator ikväll hur vår hemsida ser ut, och döm om min förvåning att allt såg helt perfekt ut
Hon har
Windows Explorer 8
Version 8.0.7600.16385
Kryptering 256-bitars
Hoppas att denna info gör dig lite klokare.
Mvh Göranhttp://www.skovdeaf.se/
http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
http://www.skovdefagelklubb.se/Kommentar
-
Jag testade själv lite mer med IE9 ikväll och resultatet är som följer i de olika delarna.
Så här ser det ut i forumet
Saknas blå toning i huvudet. Menyn synlig.
Så här ser det ut i de fristående apparna (artergister m.m)
Saknas blå toning i huvudet och grå toning i bakgrund. Hela fönster vänsterställt. Menyn synlig.
Så här ser det ut i Joomla/förstasida
Saknas blå toning i huvudet. Meny synlig.
Det skumma är att jag kört precis samma version som Göran, men ser menyn korrekt, även om det finns en del andra fel med centrering och huvudets färg.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Jag testade ju den versionen innan vi lanserade och fick då samma resultat som du visar nu Joakim.
Det verkarvara nåt lokalt hos Göran.
Göran testa att installera IE10, jag kör den och är helnöjd.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
När man är klar med installeringen av IE vilken version som helst borde följande meddelande komma upp.
Grattis du har lyckats installera ännu en bug från Microcrap!
OKWebmaster för Ciklid.org.
Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.Kommentar
-
/Göran
http://www.skovdeaf.se/
http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
http://www.skovdefagelklubb.se/Kommentar
-
Finns det fortfarande användare av IE ? Trodde nog att Chrome och firefox tagit över mer och merKommentar
-
Firefox förstår jag inte. Jag kör Chrome för det mesta men det finns en del finesser som bara Ie kan. I mitt fall är det att läsa inbetalningskort i plusgirot hehe. Där kan jag i IE kopiera i de scannade bilderna och hämta ut texter för att vara säker på stavning i adresser i alla andra måste jag manuellt skriva av allting.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
funkar i firefox med!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kör på 10 om du nu skall envisas med IE.
Jag vill också påpeka att detta inte är en bug på något vis. Vi håller oss till senaste standard.
Men olika tillverkare av webbläsare gör inte det, Exempelvis så måste vi skriva detta för det blå fältet högst upp i huvudet.
.bluegrad {/* IE10 Consumer Preview */ background-image: -ms-linear-gradient(top, #5F95F2 0%, #21498A 100%);
/* Mozilla Firefox */
background-image: -moz-linear-gradient(top, #5F95F2 0%, #21498A 100%);
/* Opera */
background-image: -o-linear-gradient(top, #5F95F2 0%, #21498A 100%);
/* Webkit (Safari/Chrome 10) */
background-image: -webkit-gradient(linear, left top, left bottom, color-stop(0, #5F95F2), color-stop(1, #21498A));
/* Webkit (Chrome 11+) */
background-image: -webkit-linear-gradient(top, #5F95F2 0%, #21498A 100%);
/* W3C Markup, IE10 Release Preview */
background-image: linear-gradient(to bottom, #5F95F2 0%, #21498A 100%);
}
Hade alla följt standard hade det räckt med det här.
background-image: linear-gradient(to bottom, #5F95F2 0%, #21498A 100%);Webmaster för Ciklid.org.
-
jag stör mig fortfarande på att jag inte ser tiden för inläggen det blir avklippt jag ser bara datum, men har skrivet det 3 ggr nu men ingen verkar ta notis om det.
så här ser det ut om jag granskar:
<li class="imodselector threadbit dot hot " id="thread_66615" title="menu_forum.css rad 1
body, ul, li {
font-size: 14px;
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
line-height: 21px; <-- Radera/redigera
text-align: left;
}
Orsak: Den orsakar så att namn och andra rubriker inte visas korrekt på forum indexsidan utan ser avklippt ut eller hamnar utanför...">
<div class="icon4 rating0 nonsticky">
<div class="threadinfo thread">
<!-- status icon block -->Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
jag stör mig fortfarande på att jag inte ser tiden för inläggen det blir avklippt jag ser bara datum, men har skrivet det 3 ggr nu men ingen verkar ta notis om det.
så här ser det ut om jag granskar:
<li class="imodselector threadbit dot hot " id="thread_66615" title="menu_forum.css rad 1
body, ul, li {
font-size: 14px;
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
line-height: 21px; <-- Radera/redigera
text-align: left;
}
Orsak: Den orsakar så att namn och andra rubriker inte visas korrekt på forum indexsidan utan ser avklippt ut eller hamnar utanför...">
<div class="icon4 rating0 nonsticky">
<div class="threadinfo thread">
<!-- status icon block -->
Jag tydet koden att det är i någon lista.Webmaster för Ciklid.org.
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar