If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är en funktion som slår ihop inlägg som sker inom en minut till ett för att förhindra dubbelpostningar. I allmänhet kan det vara bättre i alla fall?
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Det är en funktion som slår ihop inlägg som sker inom en minut till ett för att förhindra dubbelpostningar. I allmänhet kan det vara bättre i alla fall?
Från vBulletinforumet:
This is a known issue and we're awaiting the release of 4.2.1 to resolve it as much as you are. Unfortunately, we don't have a solution that we can provide at this time.
Vi har idag version: 4.2.0 patch level 3 tro jag det var. Dvs denna bugg ligger som topp prio hos vBulletin och bör lösas framöver. Tills dessa behöver inte mer rapporter göras.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Nej, men det är något här som gör oss mottagliga för den tillsammans med massor av andra som kör detta typ av forum. Jag tror det mest effektiva är att vänta på denna fix.
Vi kommer att ta bort login från framsidan och lägga den som vanligt i forumet.
Då hoppas jag det blir enklare för er. Det är inte meningen att ni skall behöva hoppa runt hela siten för att kunna logga ut!
Loggin står fortfarande kvar på framsidan och om man provar att loggain där så får jag fortfarande samma felsvar som igår.
Går man direkt till Forumet så fungerar det nu perfekt att loggain och logga ut.....Däremot fungerar inte funktionen att komma ihåg mitt lösen.
Sedan har Meny raden med ( Tävla, KöpSälj, Ciklidbladet mm ) i Forumet försvunnit sedan igår...Men den finns som tur är kvar på första sidan ( blir lite hoppande bara ) men det går att stå ut med tills vidare.
Det tar lite tid att fixa med användarna.
De är ju det viktigaste vi har och man vill inte göra något fel.
Men nu kan man bara logga in via forumet.
På det viset har vi elliminerat rundgångar med kakor osv.
Webmaster för Ciklid.org. Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.
Sedan har Meny raden med ( Tävla, KöpSälj, Ciklidbladet mm ) i Forumet försvunnit sedan igår...Men den finns som tur är kvar på första sidan ( blir lite hoppande bara ) men det går att stå ut med tills vidare.
Mvh Göran
Jag har denna menyrad!
Som ni kanske märkt har vi inte hemsidan fungerande.
Jag har tagit bort det tillfälligt för att undanröja eventuella störningar därifrån.
Var snälla och meddela problem i forumet.
OBS problemet med att man var inloogad hela tiden är kakor i webbläsarna. Var snälla och rensa dessa om ni har problem med det.
Webmaster för Ciklid.org. Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.
EDIT: japp, det kvarstår. Åtminstone för mig i varje fall .
Det här var intresant!
När jag får email om den här posten blir det inte dubbelt i mailet men här.
Vilket betyder att dublett raden läggs in efter attmail skickats.
.
Jag har läst i vBulletin supportforumet att det finns en funktion som slår samman inläggen om den detekterar en dubbelpostning, dock lagras antagligen dessa som två separata inlägg i databasen, det borde vi också kunna verifiera, men vid visning slås de samman.
Grundproblemet att det överhuvudtaget sker det dubbelpostning ska lösas i vBulletin 4.2.1
1: För att få upp denna svarsruta var jag tvungen att trycka 2ggr på Svara knappen........... Trycker jag på knappen Svara med citat räcker det med 1 tryck. Eller om jag vill Redigera inlägget.
2: I Forumsidan saknar jag sedan en tid Menyraden med Tävla, Köp&Sälj, Ciklidbladet mm. Detta inträffade när inloggning skulle ske på Forumsidan.
Så i dagsläget kommer jag inte åt Fototävlingen mm
Mvh Göran
Senast redigerad av Göran Å; 09 January 2013, 22:12.
Kommentar