Buggrapportering för nya ciklid.org

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Den andra frågan känner vi till.

Först vet jag inte om jag förstår.. Menar du att du vill ha de äldsta inläggen överst när du exempelvis går in här:

Eller när du går in i ett ämne?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

Ursprungligen postat av Micke H
      Jag har två problem
      När jag går in i forumet så kommer sista inlägget överst och jag skulle vilja ha det tvärtom. Hur ändrar jag det ?
      Min Profil - Inställningar - Alternativ för ämnesvisning - Visningsalternativ för ämnen: Linjär - Äldst först

Idag fick jag "Invalid Token" när jag skulle logga in, men blev inloggad ändå.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• daniel_i_malmö
        Användare
        • April 2002
        • 1338

test nr 4 dubbelpost även med rensat cache? utan radbrytning.

EDIT: NEJ. Utan radbrytning får jag ingen dubbelpost.
        Tjugofem år med ciklider.
        http://www.malmoakvarieforening.se
        Centralamerika 2006
        Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• daniel_i_malmö
          Användare
          • April 2002
          • 1338

test nu med rensat cache och efter ut- och sedan inloggning.

dubbelpost?

När jag loggade in via förstasidan blev jag inte inloggade i forumet. Jag klickade då på loginlänken i texten ovanför forumet, den som ber mig registrera mig eller logga in. Då kom jag till en sida där jag redan var inloggad, och jag kunde också posta kommentarer till artiklar som inloggad. Gick tillbaka till forumet men var då inte längre inloggad. Det enda sättet att logga in på forumet var att klicka på länken 'Mina profiluppgifter' - då fick jag en inloggningssida under själva /forum/ sökvägen, och loggade jag in där blev jag inloggad på forumet. Inloggningsformulär som inte ligger under sökvägen /forum/ verkar inte funka här.
          Centralamerika 2006

Kommentar

• daniel_i_malmö
            Användare
            • April 2002
            • 1338

test nu med rensat cache och efter ut- och sedan inloggning.

dubbelpost?

När jag loggade in via förstasidan blev jag inte inloggade i forumet. Jag klickade då på loginlänken i texten ovanför forumet, den som ber mig registrera mig eller logga in. Då kom jag till en sida där jag redan var inloggad, och jag kunde också posta kommentarer till artiklar som inloggad. Gick tillbaka till forumet men var då inte längre inloggad. Det enda sättet att logga in på forumet var att klicka på länken 'Mina profiluppgifter' - då fick jag en inloggningssida under själva /forum/ sökvägen, och loggade jag in där blev jag inloggad på forumet. Inloggningsformulär som inte ligger under sökvägen /forum/ verkar inte funka här.

EDIT: problemet med dubbelpost kvar efter att ha rensat cache och loggat ut och sedan in (med lite möda, se ovan). För att jag ska få en dubbelpost krävs det att jag har en hård radbrytning i texten (ENTER). Utan hård radbrytning ingen dubbelpost.
            EDIT 2: efter att rensat cache loggade jag alltså inte ut manuellt, utan blev så klart automatiskt utloggad.
            Senast redigerad av daniel_i_malmö; 07 January 2013, 14:37.
            Centralamerika 2006

Kommentar

• Göran Å
              Användare
              • December 2005
              • 1295

Lite olika fel som jag har för tillfället

Idag loggade jag in mig på första sidan och tryckte på Logga in knappen fick jag följande besked.
              The webpage cannot be found
              HTTP 404
              Most likely causes:

• There might be a typing error in the address.
              • If you clicked on a link, it may be out of date.
              What you can try:
              Retype the address.

Go back to the previous page.Go back to the previous page.

Go to the main site and look for the information you want.

Backade då tillbaka med pilen i övre V-hörnet och kom till Startsidan där det stod att jag var inloggad, men det var jag inte i Forumet.

I Forumet saknades mitt namn bland de som var inloggade.

Gick då till Menyn Tävla och Fototävling, där man kan logga in sig vilket gick bra och mitt namn fanns då bland de inloggade.

Om jag ska logga ut mig så går jag till Menyn Ciklidbladet och Artikelarkivet där det finns denna funktion.

Ett annat fel är att om man klickar på något namn av de som finns inloggade i Forumet så blir sidan helt blank.

Ska man skicka ett privat meddelande till någon, får man leta upp personen under något ämnesinlägg (ex troffetråden) och klicka på ett lämpligt namn så går det att lura systemet...

Mvh Göran
              http://www.skovdeaf.se/
              http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
              http://www.skovdefagelklubb.se/

Kommentar

• bossep
                Användare
                • January 2013
                • 2352

Vita sidor för profiler osv är fixade.
                Göran: Jag skall se varför du fick 404 vid inloggning.

Generelt: Använd logg in och logg ut på hemsidan.
                Vi arbetar på att fixa så man kan göra det över hela siten.
                Webmaster för Ciklid.org.
                Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

Kommentar

• daniel_i_malmö
                  Användare
                  • April 2002
                  • 1338

Ursprungligen postat av bossep
                  Generelt: Använd logg in och logg ut på hemsidan.
                  Vi arbetar på att fixa så man kan göra det över hela siten.
                  Nu loggade jag ut på förstasidan. (www.ciklid.org)
                  Är trots detta fortfarande inloggad i forumet, och kan posta meddelanden. Går jag tillbaka till förstasidan är jag inte inloggad där.

Det känns så klart inte alls säkert, eftersom jag förleds tro att jag loggat ut. Jag hittar överhuvudtaget inget sätt att logga ut från forumdelen? Det borde väl finnas någon logga-ut-länk på varje sida, som jag missat?

Lite mer info:
                  Går jag sedan till http://www.ciklid.org/mina_sidor/
                  visas en inloggningsruta stort mitt på sidan, men också länkar till 'Mina profiluppgifter' etc i menyn i vänsterspalten. Klickar jag på dessa kommer jag till rätt sidor, och är inloggad där, tex på: http://www.ciklid.org/forum/private.php?folderid=0

EDIT: Ser nu i Görans inlägg att det verkar gå att logga ut från Artikelarkivet, för även där är jag fortfarande inloggad trots att jag är utloggad på förstasidan.
                  Och det blev förresten ingen dubbelpost nu. Kanske för att jag citerade? Ja, det verkar så, gjorde ett nytt inlägg, utan citat men med hårt radbyte. Det blev dubbelpost (raderade dessa sedan).
                  Senast redigerad av daniel_i_malmö; 07 January 2013, 17:35.
                  Centralamerika 2006

Kommentar

• Micke H
                    NCS Medlem
                    • October 2003
                    • 144

Hej igen
                    Jag menade när jag går in på ett ämne.
                    Men nu är det ändrat utan att jag gjort något själv :-) samt att jag kommer in på min profil där inställningen finns.

Micke H
                    540 liter +222 +222 +100

Kommentar

• Micke H
                      NCS Medlem
                      • October 2003
                      • 144

Hej igen
                      Men nu är det ändrat utan att jag gjort något själv :-) samt att jag kommer in på min profil där inställningen finns.

Micke H
                      540 liter +222 +222 +100

Kommentar

• bossep
                        Användare
                        • January 2013
                        • 2352

Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                        Nu loggade jag ut på förstasidan. (www.ciklid.org)
                        Är trots detta fortfarande inloggad i forumet, och kan posta meddelanden. Går jag tillbaka till förstasidan är jag inte inloggad där.

Det känns så klart inte alls säkert, eftersom jag förleds tro att jag loggat ut. Jag hittar överhuvudtaget inget sätt att logga ut från forumdelen? Det borde väl finnas någon logga-ut-länk på varje sida, som jag missat?

Lite mer info:
                        Går jag sedan till http://www.ciklid.org/mina_sidor/
                        visas en inloggningsruta stort mitt på sidan, men också länkar till 'Mina profiluppgifter' etc i menyn i vänsterspalten. Klickar jag på dessa kommer jag till rätt sidor, och är inloggad där, tex på: http://www.ciklid.org/forum/private.php?folderid=0

EDIT: Ser nu i Görans inlägg att det verkar gå att logga ut från Artikelarkivet, för även där är jag fortfarande inloggad trots att jag är utloggad på förstasidan.
                        Och det blev förresten ingen dubbelpost nu. Kanske för att jag citerade? Ja, det verkar så, gjorde ett nytt inlägg, utan citat men med hårt radbyte. Det blev dubbelpost (raderade dessa sedan).
                        Ursprungligen postat av Micke H
                        Hej igen

Micke H
                        Och andra,
                        Vi kommer att ta bort login från framsidan och lägga den som vanligt i forumet.
                        Då hoppas jag det blir enklare för er. Det är inte meningen att ni skall behöva hoppa runt hela siten för att kunna logga ut!

Nu postar jag detta från snabsvar. Hoppas jag får dubbelpost!

Micke: Funkar det som det skall nu?
                        Webmaster för Ciklid.org.
                        Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

Kommentar

• DaRe
                          NCS Medlem
                          • September 2009
                          • 22830

Kan ni testa dubbelpostgrejen igen några som har det problemet?
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Banderad
                            Användare
                            • February 2006
                            • 3479

Testing

Testing

Nu blir det en annan typ av dubbelpost, d.v.s. samma text två gånger i samma inlägg istället för två inlägg med samma text.

/Jocke

Nu blir det en annan typ av dubbelpost, d.v.s. samma text två gånger i samma inlägg istället för två inlägg med samma text.

/Jocke

Kommentar

• Banderad
                              Användare
                              • February 2006
                              • 3479

Skumt, även om jag gör ett nytt meddelande kommer det i samma som innan (åtminstone när jag gör ett snabbsvar)

Skumt, även om jag gör ett nytt meddelande kommer det i samma som innan (åtminstone när jag gör ett snabbsvar)

Kommentar

• Wilhelm
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9122

Samma här!
                                (Svara på ämne)

Samma här
                                (snabbsvar)

Samma här
                                (snabbsvar)
                                mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

Arbetssätt...