Ja om man bockar för det fungerar det. Loggar man ut från forumet (länken borttagen nu) är man ändå inloggad på förstasidan. Jag jämförde med Zoopet som använder samma CMS och fourm, där behöver man inte bocka för kom-ihåg-mig-alternativet. Man blir ändå inloggad i både forum och övriga delar.
Buggrapportering för nya ciklid.org
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ja om man bockar för det fungerar det. Loggar man ut från forumet (länken borttagen nu) är man ändå inloggad på förstasidan. Jag jämförde med Zoopet som använder samma CMS och fourm, där behöver man inte bocka för kom-ihåg-mig-alternativet. Man blir ändå inloggad i både forum och övriga delar.
Ja mycket är lika som med zoopet men ändå inte!
De hadde vissa problem vid implementeringen också. Men inte samma som vi har.Webmaster för Ciklid.org.
Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.Kommentar
-
vet inte om det är en bugg eller om det är min dator som är knasig. Men när jag skall skicka ett nytt inlägg eller svara på inlägg, så kommer det upp en ruta där man skall välja om man skall "lämna sidan" eller "stanna kvar på sidan" Klickar jag stanna kvar, så postas inte mitt inlägg, men om jag våljer lämna sidan så postas inlägget, fast det blir dubbelt ....vet som sagt inte om det är en bugg eller knasig dator
vet inte om det är en bugg eller om det är min dator som är knasig. Men när jag skall skicka ett nytt inlägg eller svara på inlägg, så kommer det upp en ruta där man skall välja om man skall "lämna sidan" eller "stanna kvar på sidan" Klickar jag stanna kvar, så postas inte mitt inlägg, men om jag våljer lämna sidan så postas inlägget, fast det blir dubbelt ....vet som sagt inte om det är en bugg eller knasig datorKommentar
-
vet inte om det är en bugg eller om det är min dator som är knasig. Men när jag skall skicka ett nytt inlägg eller svara på inlägg, så kommer det upp en ruta där man skall välja om man skall "lämna sidan" eller "stanna kvar på sidan" Klickar jag stanna kvar, så postas inte mitt inlägg, men om jag våljer lämna sidan så postas inlägget, fast det blir dubbelt ....vet som sagt inte om det är en bugg eller knasig dator
vet inte om det är en bugg eller om det är min dator som är knasig. Men när jag skall skicka ett nytt inlägg eller svara på inlägg, så kommer det upp en ruta där man skall välja om man skall "lämna sidan" eller "stanna kvar på sidan" Klickar jag stanna kvar, så postas inte mitt inlägg, men om jag våljer lämna sidan så postas inlägget, fast det blir dubbelt ....vet som sagt inte om det är en bugg eller knasig datorKommentar
-
Kör Firefox 17.0.1Mvh
//AlfKommentar
-
Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Problemet med att logga in i forumet varje gång är ej löst för mig, finns heller ingen svarsknapp mer än att citera och radera "koden" som kommer upp.
Ytterliggare ett problem är att senaste ämnen fungerar inte lika bra som på förra forumet. Läser jag alla trådar nu och sedan besöker sidan senare samma dag och klickar på senaste ämnen får jag upp samma trådar utan att några inlägg tillkommit alltså klickar jag ofta in på samma tråd igen ihop om att nya inlägg tillkommet iom att tråden placerats i senaste ämnen men så visar det sig att inga inlägg tillkommit, så var det inte på förra forumet,Kommentar
-
Jag tror vi har hittat problemet med popup och dubbelposter men jag är inte speciellt bra på forumets innre delar än.
Kann ingen av profsen fixa det i morgon sågör jag ett försök.Webmaster för Ciklid.org.
-
Problemet med att logga in i forumet varje gång är ej löst för mig, finns heller ingen svarsknapp mer än att citera och radera "koden" som kommer upp.
Ytterliggare ett problem är att senaste ämnen fungerar inte lika bra som på förra forumet. Läser jag alla trådar nu och sedan besöker sidan senare samma dag och klickar på senaste ämnen får jag upp samma trådar utan att några inlägg tillkommit alltså klickar jag ofta in på samma tråd igen ihop om att nya inlägg tillkommet iom att tråden placerats i senaste ämnen men så visar det sig att inga inlägg tillkommit, så var det inte på förra forumet,
Det är antingen kakor eller sessions som klickar. Men jag har inga problem om jag kryssar för komihåg mig på hemside login.
Jag har testat med firefox, Crome och IE (ver 10).
Jag sätter upp en banner längst ned på hemsidan där du kan acceptera kakor från den här siten så får vi se hur det fungerar.Webmaster för Ciklid.org.
-
Någon som fortfarande får pop-up och dubbla poster?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Nu är också jag med och testar.
Detta funkade i alla fall och var från snabbsvar rutanWebmaster för Ciklid.org.
-
Webmaster för Ciklid.org.
Kommentar