Buggrapportering för nya ciklid.org

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

Ursprungligen postat av bossep
    Kryssar ni i kom ihåg mig? När ni loggar in?
    Ja om man bockar för det fungerar det. Loggar man ut från forumet (länken borttagen nu) är man ändå inloggad på förstasidan. Jag jämförde med Zoopet som använder samma CMS och fourm, där behöver man inte bocka för kom-ihåg-mig-alternativet. Man blir ändå inloggad i både forum och övriga delar.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• bossep
      Användare
      • January 2013
      • 2352

Ursprungligen postat av Micke
      Ja om man bockar för det fungerar det. Loggar man ut från forumet (länken borttagen nu) är man ändå inloggad på förstasidan. Jag jämförde med Zoopet som använder samma CMS och fourm, där behöver man inte bocka för kom-ihåg-mig-alternativet. Man blir ändå inloggad i både forum och övriga delar.
      Hej Micke,
      Ja mycket är lika som med zoopet men ändå inte!
      De hadde vissa problem vid implementeringen också. Men inte samma som vi har.
      Webmaster för Ciklid.org.
      Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

Kommentar

• Ciklidtok
        Användare
        • September 2008
        • 506

vet inte om det är en bugg eller om det är min dator som är knasig. Men när jag skall skicka ett nytt inlägg eller svara på inlägg, så kommer det upp en ruta där man skall välja om man skall "lämna sidan" eller "stanna kvar på sidan" Klickar jag stanna kvar, så postas inte mitt inlägg, men om jag våljer lämna sidan så postas inlägget, fast det blir dubbelt ....vet som sagt inte om det är en bugg eller knasig dator

vet inte om det är en bugg eller om det är min dator som är knasig. Men när jag skall skicka ett nytt inlägg eller svara på inlägg, så kommer det upp en ruta där man skall välja om man skall "lämna sidan" eller "stanna kvar på sidan" Klickar jag stanna kvar, så postas inte mitt inlägg, men om jag våljer lämna sidan så postas inlägget, fast det blir dubbelt ....vet som sagt inte om det är en bugg eller knasig dator
        www.ciklidtok.weebly.com
        *720 liter
        *375 liter
        *300 liter
        *275 liter
        *112 liter

Kommentar

• Ciklidtok
          Användare
          • September 2008
          • 506

Ursprungligen postat av Ciklidtok

Så här blir det, nu brukar jag gå in och rasera dubletten, men nu gjorde jag inte det bara för att visa hur det blir. Nu klickade jag på "lämna sidan"
          www.ciklidtok.weebly.com
          *720 liter
          *375 liter
          *300 liter
          *275 liter
          *112 liter

Kommentar

• affealien
            Användare
            • January 2012
            • 1157

Så här blir det, nu brukar jag gå in och rasera dubletten, men nu gjorde jag inte det bara för att visa hur det blir. Nu klickade jag på "lämna sidan"
            Exakt samma för mig när jag trycker på "posta snabbsvar" knappen. Kör jag avancerat blir det inte dubbelt av någon anledning.

Kör Firefox 17.0.1
            Mvh
            //Alf

Kommentar

• daniel_i_malmö
              Användare
              • April 2002
              • 1338

Samma här, har hänt flera gånger. Chrome i OSX.
              Tjugofem år med ciklider.
              http://www.malmoakvarieforening.se
              Centralamerika 2006
              Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• Getingen
                Användare
                • December 2012
                • 412

Problemet med att logga in i forumet varje gång är ej löst för mig, finns heller ingen svarsknapp mer än att citera och radera "koden" som kommer upp.

Ytterliggare ett problem är att senaste ämnen fungerar inte lika bra som på förra forumet. Läser jag alla trådar nu och sedan besöker sidan senare samma dag och klickar på senaste ämnen får jag upp samma trådar utan att några inlägg tillkommit alltså klickar jag ofta in på samma tråd igen ihop om att nya inlägg tillkommet iom att tråden placerats i senaste ämnen men så visar det sig att inga inlägg tillkommit, så var det inte på förra forumet,

Kommentar

• bossep
                  Användare
                  • January 2013
                  • 2352

Jag tror vi har hittat problemet med popup och dubbelposter men jag är inte speciellt bra på forumets innre delar än.
                  Kann ingen av profsen fixa det i morgon sågör jag ett försök.

Kommentar

• bossep
                    Användare
                    • January 2013
                    • 2352

Ursprungligen postat av Getingen
                    Problemet med att logga in i forumet varje gång är ej löst för mig, finns heller ingen svarsknapp mer än att citera och radera "koden" som kommer upp.

Ytterliggare ett problem är att senaste ämnen fungerar inte lika bra som på förra forumet. Läser jag alla trådar nu och sedan besöker sidan senare samma dag och klickar på senaste ämnen får jag upp samma trådar utan att några inlägg tillkommit alltså klickar jag ofta in på samma tråd igen ihop om att nya inlägg tillkommet iom att tråden placerats i senaste ämnen men så visar det sig att inga inlägg tillkommit, så var det inte på förra forumet,
                    Jag tror dessa saker är relaterade.
                    Det är antingen kakor eller sessions som klickar. Men jag har inga problem om jag kryssar för komihåg mig på hemside login.
                    Jag har testat med firefox, Crome och IE (ver 10).

Jag sätter upp en banner längst ned på hemsidan där du kan acceptera kakor från den här siten så får vi se hur det fungerar.

Kommentar

• DaRe
                      NCS Medlem
                      • September 2009
                      • 22830

Någon som fortfarande får pop-up och dubbla poster?
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• aejohansson
                        Användare
                        • May 2011
                        • 432

Ingen popup men dubbelinlägg

Ingen popup men dubbelinlägg

Kommentar

• DaRe
                          NCS Medlem
                          • September 2009
                          • 22830

Skumt, vi får kolla på det. Undrar om det kan vara resultat av en fix. Får du detta även om du klickar på denna knapp innan du svarar eller bara vid snabbsvar?

Klicka på bilden för större version

Namn: Skärmklipp.JPG
Visningar: 1
Storlek: 9,5 KB
ID: 683256
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• affealien
                            Användare
                            • January 2012
                            • 1157

Testing!

Testing!

samma hos mig med tydligen.
                            Mvh
                            //Alf

Kommentar

• bossep
                              Användare
                              • January 2013
                              • 2352

Nu är också jag med och testar.

Detta funkade i alla fall och var från snabbsvar rutan

Kommentar

• bossep
                                Användare
                                • January 2013
                                • 2352

Ursprungligen postat av DaRe
                                Skumt, vi får kolla på det. Undrar om det kan vara resultat av en fix. Får du detta även om du klickar på denna knapp innan du svarar eller bara vid snabbsvar?

[ATTACH=CONFIG]42327[/ATTACH]
                                Nu svarar jag med citat.

Kommentar

Arbetssätt...