If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har laddat ned lite gamla versioner av IE nu skall jag se om de kan köras tillsammans eller om Micr...ersätter dom med varandra.
Detta kallas Browser hell och det borde vara skottpengar på tillverkare som inte håller W3C standard.
Webmaster för Ciklid.org. Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.
hette det bara http://www.ciklid.org/forum/newreply.php
Blir det inte mycket.
Sedan är det lite cusom code exempelvis för autolinkern som genererar en del fel men det funkar.
Edit: Vad som är värre är att när jag använder javascripts för att detektera IE blir det UTF errors?
Webmaster för Ciklid.org. Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.
Så där ja!
Nu har jag efter mycket möda och alla svär lyckats ta bort IE10 och intallerat IE9.
Har ni några andra problem än att det i exempelvis artregistret blir vänsterställt och att det blå fältet på bilden försvinner?
Jag skall se om jag kan fixa till båda sakerna så fort jag har en test server fungerande.
Vi behöver feedback från alla som har internet explorer 9 eller annan webläsare och inte ser websidan fullt ut som det ska vara.
Ju mer och tydligare info vi kan få desto bättre är det.
Jag håller med till 100%
För att kunna fixa problem är det av stort värde att veta vad som är fel så var snälla och försök vara specifika.
Exempelvis "siten fungerar inte i Internet Explorer 9" är inte till stor hjälp. Använd i stället exempelvis:
"det blå fältet högst upp fungerar inte"
eller
"texten från artikeln xxx xxx överlappar columnen till höger".
i browser typ / version.
Jag hade ju som är välkänt nu väldiga problem med IE9. När jag bytt till Chrome är allt frid och fröjd.
Nu kollade jag hur mitt gamla E9 ser ut här för tillfället och då finns följande fel...
Första sidan: Rullgardinerna åker ner bakom bilden med egna artiklar så man ser bara dem delvis... Samma fel som tidigare
Forum sidan: Finns en blå rad med texten FORUM och en sökningsruta. Den döljer texten på rullgardinerna ( tävla, köp&sälj mm) så att man ser dem delvis. Nytt fel för mig.
Jag hade ju som är välkänt nu väldiga problem med IE9. När jag bytt till Chrome är allt frid och fröjd.
Nu kollade jag hur mitt gamla E9 ser ut här för tillfället och då finns följande fel...
Första sidan: Rullgardinerna åker ner bakom bilden med egna artiklar så man ser bara dem delvis... Samma fel som tidigare
Forum sidan: Finns en blå rad med texten FORUM och en sökningsruta. Den döljer texten på rullgardinerna ( tävla, köp&sälj mm) så att man ser dem delvis. Nytt fel för mig.
Mvh Göran
Med rullgardinerna menar du menyn som på dessa bilder?
Båda dessa med IE9.
Vet du hur man tar ett screen shoot med hjälp av print screen och sedan new/paste i exempelvis Photoshop?
I såfall kanske du kan göra det?
Med rullgardinerna menar du menyn som på dessa bilder?
[ATTACH=CONFIG]43317[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]43318[/ATTACH]
Båda dessa med IE9.
Vet du hur man tar ett screen shoot med hjälp av print screen och sedan new/paste i exempelvis Photoshop?
I såfall kanske du kan göra det?
Precis detta menar jag och så här ser det inte ut hos mig.. Men jag hade nog ett lokalt fel i min IE9 enligt våra tidigare samtal. Därför har jag bytt till Chrome.. Där allt fungerar perfekt.
Vad jag gjorde var att ta bort IE10 och då skulle de bli IE 9 enligt Microsoft.
Just nu har jag.
Version 9.0.8112.16421
Med aktualisering 9.0.12
På en 64 bitars Windows 7 maskin.
Jag kollade upp detta med kompatibilitetsvy och mycket riktigt kunde jag
få till fenomenet. Jag skall se om jag kan hitta en lösning på det.
Kommentar