840 liter SA i Malmö

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • June 2008
    • 1882

840 liter SA i Malmö

Jag har tidigare haft tråden "840 liter Malawi i Malmö" - den tråden blev knappt ett år gammal eftersom det var så länge min Malawi-era varade. Sedan tog tråden "840 liter CA i Malmö" vid och den tråden varade kanske tre månader, eftersom det var så länge mitt intresse för dessa hölls uppe.
    Därefter mellanlandade - helt ogenomtänkt - sex Guianacara geayi i karet för en månad.
    Jävligt ombytligt med andra ord. Inget fel på varken Malawi eller CA-ciklider men de lyckas inte hålla mitt intresse på samma nivå som Sydamerika med Diskus och Altum skalare lyckas göra.
    Jag har ju ett kar till, 900 liter med Diskus och Altum, som står intill det här karet och jag kom på mig själv för en tid sedan att jag bara satt och stirrade in i det karet och aldrig i CA-karet. Det bara var så helt enkelt. Och då bestämde jag mig för att det här 840 liters karet också ska bli ett diskus-altum/skalare kar. Just nu går det 50 kardinaler där och till helgen ska jag flytta över lite diskus hit för att få plats med lite fler Altum i det andra.

Då blir det också lite bilder från det här karet.

//Kaj
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Sv: 840 liter SA i Malmö

Låter toppen. Guianacara går utmärkt med discus. Om man vill mixa lite. Nu såg jag att de var sålda iofs...
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Kajjjan
      NCS Medlem
      • June 2008
      • 1882

Ja, det var så jag tänkte men diskusarna behöver lite mer tid på sig när det vankas mat så därför fick de flytta.

//Kaj

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Fototade du dessa Guianacaras innan du sålde dem?
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Kajjjan
          NCS Medlem
          • June 2008
          • 1882

840 liter SA i Malmö

Nej, det gjorde jag inte.
          //Kaj

Kommentar

• Banderad
            Användare
            • February 2006
            • 3479

Var hittade du Guinicarorna Kaj? Någon butik? Jag kan inte minnas mig att jag har sett någon sådan här i söder någon gång. Vilken art var det?

/Jocke

Kommentar

• Banderad
              Användare
              • February 2006
              • 3479

Jag såg att det var geayi nu, var det någon specificerad ursprungsort på dem?

/Jocke

Kommentar

• Kajjjan
                NCS Medlem
                • June 2008
                • 1882

Ok, så här var det:

Akvarietjänst hade 3+3 F1 Guianacara geayi till salu i ett kar. Killen i butiken säger att de kommer från en kund som köpte föräldrarna VF i Tyskland hos...ja, nu har jag glömt namnet, men Ole eller något liknande - känd butik bland svenska ciklidioter i alla fall. Jag hade de väl kanske 1-2 månader. De bildade par och grävde runt och trodde ett tag att jag hade lek då ena honan inte visade sig på en veckan medan hannen ivrigt försvarade reviret. Men jag bestämde mig ganska omgående för att de inte skulle stanna hos mig särskilt länge. Och jag funderade aldrig på om artbestämningen var korrekt. Tyckte jag skulle kunna lita på butiken i det fallet.

//Kaj

Ok, så här var det:

Akvarietjänst hade 3+3 F1 Guianacara geayi till salu i ett kar. Killen i butiken säger att de kommer från en kund som köpte föräldrarna VF i Tyskland hos...ja, nu har jag glömt namnet, men Ole eller något liknande - känd butik bland svenska ciklidioter i alla fall. Jag hade de väl kanske 1-2 månader. De bildade par och grävde runt och trodde ett tag att jag hade lek då ena honan inte visade sig på en veckan medan hannen ivrigt försvarade reviret. Men jag bestämde mig ganska omgående för att de inte skulle stanna hos mig särskilt länge. Och jag funderade aldrig på om artbestämningen var korrekt. Tyckte jag skulle kunna lita på butiken i det fallet.

//Kaj

Kommentar

Arbetssätt...