Välkommen till nya Ciklid.org
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
firade att nya sidan kom upp med att pröjsa medlemsavgiftenMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Kul att det är så många positiva tillrop om det nya utseendet.
Som sagt det har tagit några timmar och man blir lätt hemmablind när man sitter mitt uppe i alla nya funktioner. Så ja, det lär bli en tid av sökande för att hitta de genvägar man tidigare hade. Förhoppningsvis går det relativt snabbt att komma in i det nya utseendet. Vi får alla hjälpas åt med trix och tips.
Vad gäller snabbmenyer i forumet, så kommer det att tillkomma en del genvägar som vi noterade precis när vi gick live. Återkommer senare om dessa.
Vill i samband med detta passa på att önska Bosse lycka till som ny huvudansvarig för siten. Jag kommer att finnas i bakgrunden och bistå framgent.
Peter: Vad gäller aviseringar så är detta en kombinationssiffra för;
Olästa privatameddelanden
Besöksmeddelande som väntar på godkännade
Inkommande förfrågningar om att bli vänner
Går du in på http://www.ciklid.org/forum/usercp.php så får du en bra sammanställning över dessa.
PM, Proflmeddelanden
Som Joakim säger så har vi bränt ett par timmar på det här.
Utan mina medsmeder i webbsmedjan had det alldrig gått!
Joakim: Om du tror du kan ligga och peta navellud nu så tror du fel!
Vi har ju lyckats bevisa att vi kan skriva en kodsnutt tillsammans och även skriva över varandas.
Så det vore synd att stoppa här.
Men du skall slippa de dagliga rutinerna hoppas jag och jobba med det du vill. Förhoppningsvis lite mer strukturerat från min sida
och utan allt för mycket tidspress. Fick ungarna någon mat tillslut?Webmaster för Ciklid.org.
Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.Kommentar
-
Kommentar
-
Finnemang detta. Det är väldigt vitt nu, går det att ställa in nånstans?
Var på tiden att sidan uppdaterades. Blev sketbra!Kommentar
-
Fy asså! Inte för att värka otrevlig eller taskig mot dom vänliga som lagt sin tid på denna uppdateringen!
Men Gillar inte denna för fem öre! Varken funktionsmässigt eller utseendemässigt!
När man kommer till mainpage ciklid.org så ser det jätte amatör mässigt ut! "Övre del" Och fokus ligger enligt mig på HELT fel saker!
En sak som är borta från första sidan som jag använde flera ggr om dagen vad "senast inlägg" och köp o sälj i samma Box.
Och sen när man går in på forumet så finns ingen lr ingen uppenbar "knapp" att återvända till förstasidan! Plus att banner osv som påvisar att vi är på NCS finns inte kvar längre!
Och detta forumsupplägget, som många sidor nyttjar ser så kladdigt ut! Ex: där all info om tråden står på rubriken i samma storlek och typsnitt, infon om när den är upplagd och av vem borde vara betydligt mindre och själva rubriken tjockare och större så man tydligt kan Se dom olika trådare. Nu flytter allt ihop och ser kladdigt ut!!
Jag vill med detta inte smutsa ner er som har suttit med detta! Måhända att allt jag antyder på är vanesak. Men en sak kan jag ju säga att jag kommer vara inne här betydligt mindre PGA att det inte funkar för mig.Kommentar
-
Och sen när man går in på forumet så finns ingen lr ingen uppenbar "knapp" att återvända till förstasidan! Plus att banner osv som påvisar att vi är på NCS finns inte kvar längre!
Jag blev nämligen tvungen att återställa mallar till default (utan huvud och meny) ett kort tag för att felsöka problemen med Search, Album och blog som tidigare rapporterats.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Kimmy- Det är inte att vara taskig.
Jag vill höra både ris och ros. Det är för er, medlemmar vi arbetar med sidan och gillar ni inte det vi gjort får vi helt enkelt göra om.
Men tyvärr kan vi ännu inte göra personliga sidor för var och en.
Jag är skyldig till oredan i huvud menyn. Min strävan har varit att få lite logik i det hela. Jag tror jag lyckats till viss del. Detta innebär dock att vissa saker inte längre finns där de var tidigare.
Tillbaka navigeringen: Jag har följt ”standard” och skrivit Hem för att gå tillbaks till framsidan. Det vill jag ha kvar, eventuellt med en ikon också.
Senaste forum inlägg ligger nu nederst på första sidan under senaste artiklar.
Köp och sälj arbetar vi med för att få det hela lite mera användarvänligt.
Vi kan naturligvis lägga in mer innehåll på framsidan om så önskas men ofta blir det då intresse konflikter. En medlem vill ha en sak högst upp och en annan något annat. Så vi måste hitta en medelväg.
Därför skall vi ha en dialog om sådant.Webmaster för Ciklid.org.
-
Kimmy- Det är inte att vara taskig.
Jag vill höra både ris och ros. Det är för er, medlemmar vi arbetar med sidan och gillar ni inte det vi gjort får vi helt enkelt göra om.
Men tyvärr kan vi ännu inte göra personliga sidor för var och en.
Jag är skyldig till oredan i huvud menyn. Min strävan har varit att få lite logik i det hela. Jag tror jag lyckats till viss del. Detta innebär dock att vissa saker inte längre finns där de var tidigare.
Tillbaka navigeringen: Jag har följt ”standard” och skrivit Hem för att gå tillbaks till framsidan. Det vill jag ha kvar, eventuellt med en ikon också.
Senaste forum inlägg ligger nu nederst på första sidan under senaste artiklar.
Köp och sälj arbetar vi med för att få det hela lite mera användarvänligt.
Vi kan naturligvis lägga in mer innehåll på framsidan om så önskas men ofta blir det då intresse konflikter. En medlem vill ha en sak högst upp och en annan något annat. Så vi måste hitta en medelväg.
Därför skall vi ha en dialog om sådant.Webmaster för Ciklid.org.
-
Min første tanke var, den er godt nok hvid den side på med solbrillerne for, her er stor fare for at blive "sneblind".
Kan der ikke komme mere rolige, afdæmpet farver ind mellem alt det hvide?
Selve indholdet ser umidelbart meget fornuftigt ud, men skal lige have en tilvendings periode tror jeg.Kommentar
-
Jag kan tillägga att vi i detta skede endast gjorde minimala insatser vad gäller ny design. Vi har en hel del ideer framåt men vi ville satsa på funktionalitet. Jag Bosse och Joakim tror jag ska försöka förbereda lite info om vad som är nytt nu och vad vi ändrat på.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Nu har jag också lyckats logga in, tack för allt arbete ni lagt ner för den nya sidan- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
asså generellt ser Huvudsidan proffsig ut Utom headern! Ja ni borde se det ni oxå Men i övrigt på förstasidan har ni höjt standarden.
Sen det här med vad som ska vara fokus på osv. kan vi ju dividera hur mkt som hellst Ville bara lägga fram min åsikt på den punkten. Och det måste ju vara ngn som tar beslutet om hur! för som ni säger går det inte att tillfredställa alla.Kommentar
Kommentar