Daggmask till ciklider?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fjärilsciklid
    NCS Medlem
    • June 2012
    • 83

Daggmask till ciklider?

Vilka fiskar gillar daggmask?

Som de kan vara en fröjd för ögat att mat med daggmask?

några exempel tack

"Jag vet tex påffar som min kusin hade jädra vilka slagsmål om maskar de var.. "
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

Nästan alla fiskar äter daggmask/lövmask!
    Små fiskar äter små maskar och de stora vräker i sig de stora maskarna!
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Gäst

Instämmer helt med Wilhelm men sen är det väl olika vad man anser vara en fröjd för ögat... Gillar man dragkamper är för stora (för stora för att sväljas omedelbart av en individ) daggmaskar ett alternativ till temperamentfulla fiskar, t.ex ett gäng zebraciklider... Gillar man det inte kan man ju även kapa sådana som är något för stora. Oavsett bör man alltid vara försiktig att inte ge mer/större än de sätter i sig snabbt då flyende maskar tenderar att gräva ner sig i bottensubstratet och ruttna med försämrad vattenkvalitet som följd.

Mvh/Andreas.

Kommentar

• Fjärilsciklid
        NCS Medlem
        • June 2012
        • 83

Ursprungligen postat av A C-son
        Instämmer helt med Wilhelm men sen är det väl olika vad man anser vara en fröjd för ögat... Gillar man dragkamper är för stora (för stora för att sväljas omedelbart av en individ) daggmaskar ett alternativ till temperamentfulla fiskar, t.ex ett gäng zebraciklider... Gillar man det inte kan man ju även kapa sådana som är något för stora. Oavsett bör man alltid vara försiktig att inte ge mer/större än de sätter i sig snabbt då flyende maskar tenderar att gräva ner sig i bottensubstratet och ruttna med försämrad vattenkvalitet som följd.

Mvh/Andreas.
        Okey Då vet jag tack

Kommentar

Arbetssätt...