Hittade dessa nere i tyskland i höstas och nu har de börjat färga ut ordentlige. De solid röda från Cuipeua mellan Curua o Alenquer är bland de snyggaste diskusen över huvudtaget enligt min mening. Tror knappt det finns odlingsvarianter som slår dessa i rödhet. I gänget går en VF hona o en hanne av Leopoldis F1 red maica.
F2 Cuipeua
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ujuj, vilka skönheter. Diskus som dessa får mig verkligen att tänka!!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Jag petade in filmen i artregistret.
Vi har ju pinsamt få bilder på discus överhuvud taget, hur kan det komma sig med så många som håller diskus.
Vilka platser finns det som är värda att nämnas för Symphysodon discus ?
Jag har lagt in:
Rio Negro
Rio Nhamundha
och nu CuipeuaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Skulle tro att det beror på att de flesta håller odlingsvarinater o känner sig mer hemma på diskusforumet. Vad jag kan komma på så är det inte många som är medlemmar i bägge föreningarna kanske 10.Kommentar
-
Aha, kanske det, men visst finns det folk med discusar lite var stans?
Hur som hellst dessa var sjukt vackra!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag petade in filmen i artregistret.
Vi har ju pinsamt få bilder på discus överhuvud taget, hur kan det komma sig med så många som håller diskus.
Vilka platser finns det som är värda att nämnas för Symphysodon discus ?
Jag har lagt in:
Rio Negro
Rio Nhamundha
och nu Cuipeua
JanneKommentar
-
Tack Janne. Så detta är inte diskus då, utan S. aequifasciatus?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar