If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det vore väldigt trevligt om vi hade bra täckning över handelsnamn för arterna i artregistret. Vi har rätt bra men kanske saknas en del?
Vad saknas?
Åsikter?
Bra med handelsnamn, dock tycker jag att de ska vara välkända och erkända namn.
Blir bara dumt om man sitter och hittar på namn som ingen har hört tidigare bara för att fältet inte ska stå tomt. Så känns det som att de gjort på zoopet.
Här tycker jag det är jättebra! Inga direkta synpunkter, bara att det är bra som det är.
Jo den tråden finns ända jag tänkte på var att den dog ut då fishbase inte längre driver frågan. Så då kunde vi försöka fånga in namn som är vedertagna men vi saknar idag.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Hmm en del handelsnamn tycker jag är helt missvisande och missledande.
Typ Apistogramma borelli - Gul dvärgciklid http://www.ciklid.org/artregister/ar...art.php?ID=255
För inte o tala om Peru Altum o vissa diskussorter.
Det vore väldigt trevligt om vi hade bra täckning över handelsnamn för arterna i artregistret. Vi har rätt bra men kanske saknas en del?
Vad saknas?
Åsikter?
Hei David, å bruke handelsnavn tror ikke er noe særlig, latinske navn er det eneste farbare og vi vet hvilken fisk det snakkes om. Vel KAN det latinske navn være feil, men med det latinske navn kan man søke etter fisken. Om en fisk kom med handelsnavn den Lyserøde, tror du man kan søke på sånt????
Kommentar