Försök att odla på O. Ventralis
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Jo nol är mig veterligen den enda som har dom i Gbgområdet. Det är det jag menar med att dom inte växer på trän så att säga.
Vad är en lämplig diet för ventralisar? Vad matar ni med?720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Räkmix har jag men har inte använt på länge. Kört mestadels med gröna pellets och 50/50%-igt granulat det senaste.
Vad jag förstått så är dom omnivora eller?720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Kommentar
-
Ja då guppar 7 ventralisägg omkring i eggtumblern :-) Dom har ögon och lite svans. Äggen är rejält stora, ungefär som opoppade popcorn.
Detta ska bli spännande!720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Utav 7 ägg blev det 6st fina friska yngel som växer något oerhört snabbt. Tillväxten kan inte jämföras med troffar eller annars snabbväxande mbunas. Dessa växer mkt fortare. Ynglen är i skrivande stund ca 2,5 cm långa och går ihop med lite mbunasyngel i ett 70 liters kar.
Det720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Jepp, det tycker också jag mig ha iakttagit. Ventralis (och callochromis) är nog de snabbaste att växa som små,mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Kommer ihåg att jag matade mina Ventralis "Tembwe" med huvudsakligen små mysis och fryst artemia. Frysta cyclops var oxå en höjdare. Hade dem i ett 600-liters med Nigripinnis och Callochromis.// Magnus ArvidssonKommentar
-
Jag har i skrivande stund en laddning ägg i eggtumbler och en laddning som en hona går och tuggar på
Först omgången ägg, dom är små embryon nu.
Min enkla eggtumbler.
En av hanarna i karet.
720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Kommentar
-
Nej deras tillväxt är minst sagt god. Kanske ett måste eftersom domkanske lever relativt oskyddaade på sandbotten.720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
Kommentar