Det kanske blir mer spännande då och det kanske sporar mer? Det är väldigt tight i toppen kan jag i alla fall säga!!
Artregistertävling III: Välkommen till Malawi
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Pseudotropheus sp. "williamsi north" , Makonde
Grymt snygg eller hur!!! Hittar du en ge den till mig :have a nice day_mid:have a nice day_mid:have a nice day_midKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Ja du har inga bidrag ännu tror jag?!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Visa de tre i topp utan inbördes ordning!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Topp 4:
Suma
Malawifisk
Alf Stalsberg
Jinnarparen
Kom ihåg bidragen måste inte ha nåt med Malawi att göra. Alla kontinenter/områden är ok!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Är det inte en tävling det handlar om?
Då måste man ju veta hur man ligger till jämfört med de andra tävlande, det är min ståndpunkt.
Så hur många poäng har jag och hur många poäng behöver jag fixa för att klättra i listan.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Ja jag har inga starka åsikter. Jag matar ut denna info ikväll eller under helgen om ingen protesterar våldsamt.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Totalstatus just nu:
165 poäng utdelade, fördelat på
12 tävlanden
malawifisk - 66 poäng
Alf Stalsberg - 52 poäng
Suma - 12 poäng
Jinnarparen - 8 poäng
FINN - 6 poäng
jjacek - 6 poäng
PiaJo - 3 poäng
JockeB - 3 poäng
trelle - 3 poäng
Ciklidtok - 3 poäng
Hommel - 2 poäng
Jonas E - 1 poäng
Poängsummorna kan snabbt ändras, det har skett stora förändringar senaste 4 dagarna, så ös på bara.
Beskrivningar fortsätter att vara ett tema, tack för dessa, men även filmer och bilder givetvis. Nästan allt är på Malawi, men jag vill igen nämna att alla bilder texter på alla arter i hela världen är välkomna.
Skicka in här
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Totalstatus just nu:
243poäng utdelade, fördelat på
12tävlandenmalawifisk - 127 poäng
Alf Stalsberg - 55 poäng
jjacek - 13 poäng
Suma - 12 poäng
Jinnarparen - 8 poäng
cichlids4fun - 8 poäng
FINN - 6 poäng
PiaJo - 3 poäng
JockeB - 3 poäng
trelle - 3 poäng
Ciklidtok - 3 poäng
Hommel - 2 poäng
Jag har inte räknat in de sista bidragen, det har kommit in runt motsvarande 10 poäng till som ännu ej granskats
Poängsummorna kan snabbt ändras.
Beskrivningar fortsätter att vara ett tema, tack för dessa, men även filmer och bilder givetvis. Nästan allt är på Malawi, men jag vill igen nämna att alla bilder texter på alla arter i hela världen är välkomna.
Skicka in här
Sponsrat av:
///David
-
Totalstatus just nu:
280poäng utdelade, fördelat på
16tävlandenmalawifisk - 144 poäng
Alf Stalsberg - 60 poäng
jjacek - 23 poäng
Suma - 12 poäng
Jinnarparen - 8 poäng
cichlids4fun - 8 poäng
FINN - 6 poäng
JockeB - 4 poäng
PiaJo - 3 poäng
trelle - 3 poäng
Ciklidtok - 3 poäng
Hommel - 2 poäng
anli - 1 poäng
Uffe Lindström - 1 poäng
affealien - 1 poäng
nanoräkan - 1 poäng
Jag har inte räknat in de sista bidragen, det har kommit in runt motsvarande 10 poäng till som ännu ej granskats
Poängsummorna kan snabbt ändras.
Skicka in här
Sponsrat av:
Snart kommer en uppdaterad lista med vilka vinster det gäller.
Glöm inte att det finns så mång aarter inom et släkte som har väldigt lika beskrivning. Kom överens med mig om text för föda osv så kan vi duplicera den texten till alla det gäller och så går vi igenomfälten tills vi fyllt alla då blir det väldigt många poäng direkt för alla arter som det stämmer in på. Vissa anpassningar måste förståss göras.
Affealien, jag väntar fortfarande på din beskrivning
///David
-
1:a priset
Valfri vildfångad Mbunagrupp om 8 fiskar, välj valfritt från vad som finns inne hos Hagebycikliden.
eller
Valfri vildfångad Haplichromisgrupp om 6 fiskar, välj valfritt från vad som finns inne hos Hagebycikliden.
För närvarande (nuvarande lager) skulle det kunna betyda 8st:
Metriaclima sp. "elongatus chewere" (listad som pseudotropeus)
2:a priset
Valfri odlad Grupp om 20 fiskar, välj valfritt från vad som finns inne hos Hagebycikliden. Går också att dela upp i flera grupper av olika arter om så önskas.
För närvarande (nuvarande lager) skulle det kunna betyda någon av dessa arter:
Pseudotropheus galanos (Jag saknar bilder i artreg på denna helt!)
Mylochromis anaphyrmus
se lagerlistan här:
Tävlilngen sponsrad av:
Tävlingen avslutas 13:e Januari och därefter gäller det att välja vilka arter du/ni vill ha.
Magnus har meddelat att det är en ny sändning på väg in som ingår i valet!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag får fortfarande in mängder med bidrag. Jag kommer att ge en statusuppdatering till, men ingen efter nyår. Dvs de två sista veckorna är då allt ställs till sin spets. det brukar hända väldigt mycket mot slutet, taktik eller vad det nu kan vara, hehe.
///David
-
Men men 280 poäng har redan knäckt förra rekordet i hela tävlingen som låg på 272 poäng utdelade och då har jag som sagt en hel del i lager som jag inte hunnit korra och räkna. Bra jobbat så här i början gubbar och gummor .Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
det gillar inte jag, om jag siktar på att vinna ett pris vad det nu kan vara så vill man ju veta vilken insats som krävs för att uppnå detta för att orka deltaga i tävlingen, sista dygnet kan ju vara ok att inte uppdatera men 2 veckor???
risk för att folk (jag) skiter i att skicka in bidrag iställetMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
Kommentar