If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag försöker dra upp ett gäng, om bara mina vill sluföra sin lek som de hålle rpå med. Men du har en kille i Uppsala (affealien) som har haft yngel, jag tror inte han har några heller just nu.
Du kan kolla denna fisklista som akvarielagret håller uppdaterad också:
De verkar vara svåra att få tag i just nu. Har varit det ett tag ser det ut som.
Har ett gäng Guianacara geayi som håller på och förbereda lek så hoppas på kunna få några nya yngel från dem och då ska jag dra upp en grupp hade jag tänkt. Men kan inte garantera att det blir nått nu och sedan tar det ju en stund att få dem i säljbar storlek.
Vill du komma och titta på dem så kan vi säkert ordna nått.
Jag har fått tag på en hane och två honor av Guianacare geayi.
Jag är så nöjd,dom har bra storlek också.
Hanen har redan hittat ett ställe,dom var i lek
i förra burken,så får se om det blir lek här med.
Mvh Birgitta/Lotusvira
Min hanne. Lek har just påbörjats och då tappar hanen färgen helt för att färga ut som mest under yngelvården. Denna bild är tagen mellan lekar och vanlig färgning, men de ändrar teckning ofta särskilt den svarta randen kan allt ifrån försvinna till bli en prick eller en skarp rand över hela buken.
Du kan också läsa artikeln i PDF här (klicka på PDF ikonen):
6 Ciklidbladet 3/2011 - Årgång 44 www.ciklid.org
Erfarenheter av
Guianacara geayi, Rio Oyapock
Text och foto: David Rejdemyhr om inte annat anges
Syd...
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Kommentar