Snäckor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • paon
    Användare
    • July 2012
    • 5

    Snäckor

    Vill hitta snygga snäckor till mina snäckisar. Förr kunde man köpa på ICA men vart köper man nu???? Har letat i många butiker här i Kalmar men ej hittat. Nägra tips???
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

    #2
    Välkommen hit med ditt första inlägg. Välsorterade akvariebutiker har säkert. Annars vet jag att de går att få tag på Coop intill där jag bor, vid delikatessdisken
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • jhes
      Användare
      • September 2010
      • 229

      #3
      Ursprungligen postat av paon
      Vill hitta snygga snäckor till mina snäckisar. Förr kunde man köpa på ICA men vart köper man nu???? Har letat i många butiker här i Kalmar men ej hittat. Nägra tips???
      Skogen, finns vinbergssnäckor överallt

      Kommentar

      • paon
        Användare
        • July 2012
        • 5

        #4
        Tackar DaRe ska prova på Coop. Vinberssnäckor hittar jag inte i skogen i Kalmar iallafall jhes.

        Kommentar

        • jhes
          Användare
          • September 2010
          • 229

          #5
          Ursprungligen postat av paon
          Tackar DaRe ska prova på Coop. Vinberssnäckor hittar jag inte i skogen i Kalmar iallafall jhes.
          Dom finns där, leta! Skitvanliga på Öland, Nybro mm. kolla fuktiga vägkanter o lövskog, sitter ofta på trädstammar, underkant på stor sten mm nu på senhösten

          Kommentar

          • doohan
            Användare
            • August 2004
            • 1607

            #6
            Jag

            har köpt vinbergssnäckor på Citygross. Escargot 12st fina skal i ett paket. Ok dom är fylda med vidrigt stinkande innehåll, men jag kokar ur dem och badar dem i ett klorinbad(vatten + klorin i en burk)

            Vår lokale butik tog 25-30kr st för snina snäckskal, då då stod jag ut med arbetet att göra ren de stinkande Escargot som Citygross säljer

            Kommentar

            • paon
              Användare
              • July 2012
              • 5

              #7
              Jag hittade på citygross men de var inte så stora. Sonen blev glad och ville smaka så vi fick oss en ny kullinarisk smakupplevelse.. Nästa gång så kokar jag dem nog bara. Tack för hjälpen!!! Nu är jag bara på jakt efter några som vill flytta in i dem.

              Kommentar

              • Banderad
                Användare
                • February 2006
                • 3479

                #8
                Nu har du redan fått tag på, men det finns Neothaumasnäckor från Tanganyikasjön att köpa om man vill. De kostar ganska mycket, men det blir onekligen biotopriktigt De är tjockare i skalet än Vinbergssnäckor, och oftast något mindre. Akvarieteknik brukar ha inne, men de går säkert att plocka hem även från andra grossister.

                /Jocke

                Kommentar

                • paon
                  Användare
                  • July 2012
                  • 5

                  #9
                  Tackar Jocke! Ska fundera på det kan behöva några till kanske. Finns att köpa under köp och sälj också. Jag såg att du kommer från Blekinge. Förmodligen är du samma Jocke som Pär från Ronneby snackade om. Han ringde angående min annons om fisk köpes. Han trodde att du kanske kunde ha något intressant åt mig. Ibland är världen väldigt liten. Ha det Patrik

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 3111

                    #10
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...