Hjälp mig välja belysning till 720l
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Kul å höra stefan! Känns 2x36st lagom? Har haft lite svårt att bedöma hur mycket man behöver ta i .Kommentar
-
Ja det känns lagom
Märker att när jag kör på max så blir plåten för varm så jag måste motera kylning datafläktar men vrider jag ner lite så går det bra . Jo mänden ljus verkar helt okej då den blir mycket ljus i hela burken så den lyser upp hela vardagsrummet ...Kommentar
-
Hur upplever du färgtemperaturen då? Har klickat runt bland de olika kitten och de föreslagna fördelningarna av färger. Vill man ha en "färdig blandning" med röda, vita och blå så brukar fördelningen se ut: 18 vita (valfri temp) 16 blå och 2 röda t.ex. Det låter som vansinnigt bycket blått för mig!?
Ser att du valt bara 4 blå, 4 röd, 4 gröna till 72 vita. Låter nästan som lite lite blått istället? Eller känns det lagom för en sötvattensurk?
Är toksugen på att beställa ett kit, men har beslutsångest över hur det ska komponerasKommentar
-
Hur fäster man detta då?
Färdiga finns att köpa bland annat sådana här:
http://www.pwss.se/product.php?produ...at=1394&page=1
Du har inte tillträde till denna resurs
Felkod ID: 33mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Jag är nöjd...
Dom flesta rekommenderar nog mer blått o rött men jag har gått min egen väg sen jag byggde en provslinga tidigare .Då jag vill ha aqarelle sken o det tycker jag jag hittat nu men det återstår att se hur o vad som växer alger / växter .
Dom färgade lyser upp burken rätt bra själva med en riktigt trevlig disco lock om man bara kör dom .Men när dom andra lyser märker man ej av dom färgade !
Mängden ljus anser jag är i växtburk klass men det är ju en bedömningsfråga .
Har nu monterat datafläktar o då verkar dom kyla ner plåten mer än väl .Kommentar
-
Tackar för infon. Aquarelle-rören håller jag med om ger en snygg balans så det där var nyttig info för mig .
Jag flyttar i januari så då måste hela 720l burken plockas ner , så det blir nog till att fixa ett LED-kit till dess. Den gamla lysrörsarmaturen faller i bitar så det känns som det är med livet som insatts man stoppar händerna i vattnet nu .Kommentar
Kommentar