Har hittat dessa på en lagerlista. Vet att sanby har dessa inne. Någon som vet hur dessa ser ut? Storlek,fångstplas mm??
Aequidens sp manacacias red tail
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Aldrig hört talas om innan, men låter onekligen intressant. Köp dem så kan jag kolla på dem utfärgade hemma hos dig sedan
/Jocke -
Jag är också nyfiken. Vi kanske ska slå oss samman och besöka Lasse?Kommentar
-
Om ni besöker Sandby ciklidhobby så kolla gärna upp vad
Tilapia sp. South Zaire är för något, gärna med kamera
(finns på deras lagerlista)Kommentar
-
Nol ciklidhobby har dem på senast nyinkomna fiskarna med. Efter lite efterforskningar (med andra ord Christers fisksök ) insåg jag att de kommer från Alex Tropical i Tjeckien i alla fall. Så alla affärer som plockar fisk från det hållet (Stenker, Alex och Glaser) borde kunna ta hem dem.
/JockeKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Nol ciklidhobby har dem på senast nyinkomna fiskarna med. Efter lite efterforskningar (med andra ord Christers fisksök ) insåg jag att de kommer från Alex Tropical i Tjeckien i alla fall. Så alla affärer som plockar fisk från det hållet (Stenker, Alex och Glaser) borde kunna ta hem dem.
/Jocke
Har inte hittat något om dessa på nätet..Kommentar
-
Kommentar
-
Det har varit uppe till diskussion tidigare:
Detta projekt är nerlagt. Som ni kanske vet har jag tidigare haft uppe en fisklista här på vilka fiskar jag tänkte ha i ett 720liters akvarium tillsammans med några jordätare. Har letat och velat mellan olika modeller av 720L akvarium och hållit ögonen öppna på blocket men inget som passa mig har varit nära nog så det blivitKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ringde och pratade med Lasse i södra Sandby och han sa att dom liknar blåciklider med röd-orange skärt. Dom är 6-7 cm.Kommentar
-
Var hos Lasse idag och dom såg ut som lasse beskrev som A.pulcher fast med en mycket svag nyans av orange färg i mitten på stjärtfenan. Ingen färg bomb med andra ord!CAKommentar
-
de kanske färgar ut då de växer upp? eller var de fullvuxna?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Nej, men jag tänkte på at stjärtfenann verkligen blir röd så kan det vara skäl nog at testa som vuxna. Det lilla räcker för migKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar