Vad är det för stenar jag har?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hawkwind
    Användare
    • October 2012
    • 24

    Vad är det för stenar jag har?

    Har lite stenar som jag undrar om ni vet vad det och om det är någon fara att stoppa dem i akvariet? Ska dock inte ha i alla utan det är dessa jag funderar på.


    1.) Denna hitta jag i trädgården hemma. Morsan som samlat lite då och då tror jag. Hon visste dock inte vad det var för typ.


    2.) Samma här


    3.) Samma här


    4.) Samma här


    5.) Samma Här


    6.) Samma här Misstänker det är kvarts?


    7.) Kross som ligger runt huset. Vet inte vad den kallas. Den till höger tycker jag påminner mycket om de andra. Är det någon granit och kvarts blandning?


    8.) Alla dessa glittrar. Vet dock inte vad det är?


    9.) Dessa två hade mina föräldrar i sitt akvarie när de hade ett. Är den röda en röd jasper?


    10.) Hittade denna i trädgården. Vad det är vet jag inte.


    Har kokat alla. Har inte sett någon olja på ytan dock.

    Är det för vassa kanter på någon? Tycker inte de är vassa men de har ju kanter.

    Planerade fiskar som ska i akvariet är dvärgciklider, lite tetror och någon mal.
  • salmberg
    NCS Medlem
    • October 2007
    • 830

    #2
    Har ingen aning vad det är för sorter. Jag brukar undvika stenar som glittrar och stenar som ser ut att vara rostiga.

    Kommentar

    • hawkwind
      Användare
      • October 2012
      • 24

      #3
      Ursprungligen postat av salmberg
      Har ingen aning vad det är för sorter. Jag brukar undvika stenar som glittrar och stenar som ser ut att vara rostiga.
      Oki ska tänka på det.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

        #4
        Jag skulle nog tänka mig att slänga i alla ihopa,men undvika rostiga iofs.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • hawkwind
          Användare
          • October 2012
          • 24

          #5
          Har lagt i några så länge. Ska slänga i första fiskarna snart så vi får se hur de reagerar.

          Kommentar

          Arbetssätt...