Kan ni tänka er, den vanligaste och mest förekommande cikliden som dom flesta har kommit i kontakt med under barndomen kanske, är den tuffaste i mitt kar. Dessa tillsynes robusta hannar är livrädda för den lilla zebran.
Ingen bråkar med zebran här!
Kollaps
X
-
Ingen bråkar med zebran här!
Be careful when speaking. You create the world around you with your words.Taggar: Ingen -
Har en gammal AkvarieBok (ej hemma för att se titeln) men hur som helst beskrivs just zebran som en ytterst aggressiv ciklid, en extrem värsting i fiskvärden heltenkelt, tror förlaget heter IPC men återkommer om detTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Hade en zebra en gång som höll en dubbelt så stor JD på mattan så visst är de kaxiga! Han brukade stå mitt i karet och när nån annan möjligen fått sig en liten simtur så var det brysk hänvisning tillbaka under roten.Kommentar
-
Mvh/AndreasKommentar
-
Snygg var den i alla fallKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Zebrorna är alltid roliga. Lägger in några bilder på min klump som styr i karet. Hans endast fem gånger så mindre hona är med på en bild också.Kommentar
Kommentar