Ännu ett till....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Ännu ett till....

    Jaha jag kunde inte nöja mig med ett akvarium, har köpt ett 375 l, det kommer att startas i dec.

    Denna tank tänkte jag har tanganyika i, så nu hoppas jag att killarna från Luelå ser detta..... Har jag möjlighet att få besöka er lokal för att få inspiration och kanske en och en annan fisk med mig hem?

    Had tänkt ha max 4 olika arter, vilka ska jag starta med? ( tänk på att jag är nybörjare, så inga svåra sorter )

    Bara att börja bygga en ny bakgrund igen, kul... Har faktiskt bygg till 430 l och 80 l akvariet, ska försöka lära mig lägga upp bilder.


    Hjälp m arter mottages tacksamt.

    ps detta forum är helt toppen ds
  • johho
    Användare
    • March 2007
    • 1825

    #2
    Kan börja med att fråga om det finns nån art du själv tänkt som du bara MÅSTE ha, så kan man bygga ut runt det.
    Tänker du Tropheus? Featherfins? Lamprologusar? Vad tänker du dig själv? Ge ett halmstrå så ska vi kunna hjälpa dig bättre

    Kommentar

    • johho
      Användare
      • March 2007
      • 1825

      #3
      Tror för övrigt det kommer en artikel för nybörjare på tanganyika i nästa CB, eventuellt, men DaRe frågade om han fick använda min text till det.

      Kommentar

      • HenrikV
        Användare
        • February 2007
        • 697

        #4
        Tanganyika är väldigt svårt att få tag i här uppe. Finns väl lite lamprologus och julidochromis att få tag i Luleå, men dom är svindyra.

        Vad jag förstått, så kör dom stenhårt på syd- och centralamerika och en del Malawi i Luleåtrakten. Eller vad säger du Alexander och ni andra?

        Kommentar

        • Erik Österlund
          Användare
          • January 2005
          • 3788

          #5