Ny 840 liter, Malawi
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Idag kom det i lite fisk i 300 L burken också
12 st Metriaclima zebra big blotch-masinje
20 st Pseudotropheus saulosi
Småknattar allihopKommentar
-
Ser riktigt fint ut Erik. Saulosi är perfekt får nästan två fiskar i en dessutom är där ganska mycket action i dom lite väll mycket i bland.
Fick precis håva bort två hanar ur mitt ena kar pga de ville
mörda den finaste hanen.Kommentar
-
Ja dom är väldigt aktiva. Än så länge är dom så små så det är inga fighter direkt. Tror att det kan bli en riktigt trevlig burk med tidenKommentar
-
Kommentar
-
Tack
Bakrutan och gavlarna har jag satt svart dekorfilm på men eftersom ljuset är blå-vitt så ser det blåaktigt ut i vissa vinklar. Blev en effekt som jag inte räknade med men det är bara att tacka och ta emotKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Jo, sedan några timmar. Mitt öga har inte vant sig vid den nya ljusbilden ännu. Måste säga att det är förvånansvärt kraftfullt. Satte det mellan två Philips Aquarelle (nya rör). Led röret verkligen modulerar om hela bilden. Det är ju ganska gult. Intressant är att det liksom tar fram lite röda toner på nåt vis tillsammans med aqurelle. Den lite flimrande skuggbilden är skön. Ska testa lite olika varianter. Aquastar, Grolux och se vad som blir bäst för mig. Kommer helt klart att använda det. Tack ska du ha!
Och modulen är i. Den är ju enormt stor! Den bryter ju lite mot BTN-modulerna förstås. En annan struktur, mer åt kalkhållet. Men den passade precis som jag tänkt mig. Med lite alger så kommer den att harmonisera lite mer med BTN modulerna.Kommentar
-
Kul att det blev bra! Led-röret tar ju fram flimmret som gör att ser mer levande ut. Det är som sagt lite för lågt kelvin men om du får till en bra harmoni tillsammans med lysrören så kommer det bli kanon!
Glöm inte att flytta glimtändaren bara om du byter plats på det. Jag har två till oanvända rör om du skulle behövaKommentar
-
nice karet du har där Erik Ö.. kul se din projekt..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
En liten film på min Firecrest grupp. Ena hanen har fått total hybris och dom andra firrarna får hålla till i ett hörn. Han har lekt av två honor vad jag har sett. Jag ska fixa en bättre film där jag håller mobilen åt rätt håll och skippar lampan så man slipper robotögon
Kommentar
-
Kommentar
-
En liten film på min Firecrest grupp. Ena hanen har fått total hybris och dom andra firrarna får hålla till i ett hörn. Han har lekt av två honor vad jag har sett. Jag ska fixa en bättre film där jag håller mobilen åt rätt håll och skippar lampan så man slipper robotögon
Kommentar
Kommentar