Ny 840 liter, Malawi
Kollaps
X
-
Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
64 liter x 4 yngel -
Kommentar
-
Tack Kaj! Det tycker jag att du ska göra, det är värt att offra en solig sommardag också . Det kommer göra dina fina burkar ännu finare!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Nu så. Nu är ny bower på g och idag har Geertsin lekt. Efter vb så färgade även 2:an. Känns bra att det funkar.
Jag har börjat vänja mig vid att det är mer fisk i burken nu ocksåKommentar
-
Idag fick en Geertsihona spotta ut 23 stycken småknattar. Som jag misstänkt tidigare så blev det så små kullar pga att honan plockade upp gruskorn istället för ägg. Det är iaf min ovetenskapliga teori iom att det var grövre korallsand blandad med finare i förra burken dom gick i, nu är det bara fin sand. I förra burken hade jag som mest 6 yngel på ett tugg, 2 var vanligast..
Sen varför jag sparar dom vet jag inte för det är ju ingen storsäljare direkt Vi får väl se sen till våren om det har ändrat sig på den punkten .
Annars rullar det på, har 20+ yngel av Virginalis Gold på uppväxt och tugg på en Copadichromis Elongate hona.
Har även kompletterat gruppen med Fire-crest så nu är dom 18 stycken. Dom senaste 10 är typ 4-5-6 cm så det är lite att vänta på. Ingen utfärgad hane ännu men det känns som att det kan vara på g
Hejdå dagbokenKommentar
-
Grattis till leken och ynglen.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ruggigt snyggt och ruggigt trevliga innevånare! Har inte så mycket att tillföra, som den novis som jag är, men det här är en tråd som har inspirerat mig mot mitt kommande projekt!Kommentar
-
Tack alltid kul med yngel.
Tack! Ska bli kul att se ditt projekt växa fram.Kommentar
-
-
Det var länge sen jag skrev något i den här tråden nu.
Fire-crest, en fullt utfärgad hane. Fy fan vilken syn alltså Lätt värd att vänta på! Har sett lite tendenser till lek också så det kanske kommer ett tugg vilken dag som helst nu
Nu så här ett år senare så har jag köpt allt jag behöver för att göra klart i vardagsrummet. Väggen ska upp igen. Nu blir det vita luckor istället för svart. Ska ta ledigt från jobbet om ett par veckor och ta tag i det. Sen kommer jag undra varför jag inte gjort det tidigare..
300 litersburken som har stått tom i ett halvår ska också fixas till nu. Vad jag ska ha i den vet jag inte riktigt men är sugen på lite mer Copadichromis
Jag kommer återkomma med bilder på vad som händer i vardagsrummet!Kommentar
Kommentar