Ny 840 liter, Malawi

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Charlotte
    Användare
    • April 2013
    • 228

Ursprungligen postat av Erik Österlund
    Igår var jag och hämtade en grupp med 14 stycken Copadichromis virginalis Elongate luwala reef. Vad jag kan se så ser det ut att vara 7+7.

Flyttade över vitläpparna också till 840 L burken.

Mycket nöjd!
    Känns bra när man är nöjd! Annars gnager det ju hela tiden i tankarna... hur, hur, hur?
    Charlotte & Anders

720 liter x 2 Malawi
    375 liter x 2 Malawi
    500 liter Malawi
    180 liter Malawi
    100 liter Guppy
    140 liter x 6 yngel
    64 liter x 4 yngel

Kommentar

• Kajjjan
      NCS Medlem
      • June 2008
      • 1882

Räknar med två strykningar till men här kommer en bild så man ser hur det ser ut...
      Det där har du gjort väldigt bra! Verkligen inspirerande. Själv har jag inte byggt in mina än, men det är tänkt som ett projekt för regniga semesterdagar.

//Kaj

Kommentar

• Erik Österlund
        Användare
        • January 2005
        • 3788

Ursprungligen postat av Kajjjan
        Det där har du gjort väldigt bra! Verkligen inspirerande. Själv har jag inte byggt in mina än, men det är tänkt som ett projekt för regniga semesterdagar.

//Kaj
        Tack Kaj! Det tycker jag att du ska göra, det är värt att offra en solig sommardag också . Det kommer göra dina fina burkar ännu finare!

Kommentar

• Lars
          Användare
          • August 2010
          • 226

Imponerande Vackra arter har du med. Har du bara två arter i varje balja?
          Hemsida
          FiskTorget

Kommentar

• Erik Österlund
            Användare
            • January 2005
            • 3788

Ursprungligen postat av Lars
            Imponerande Vackra arter har du med. Har du bara två arter i varje balja?
            Tack Lars

Virginalis Gold och Fire-crest går ensamma i varsin 375 L burk. I 1120 L burken är det två arter och i 840 L är det tre.

Kommentar

• Mreque
              Användare
              • June 2011
              • 348

Har du inte tänt i karet under dagen ?

Kommentar

• Erik Österlund
                Användare
                • January 2005
                • 3788

Ursprungligen postat av Mreque
                Har du inte tänt i karet under dagen ?
                Om du tänker på 375 L burkarna så är det tänt på bilden (syns inte men ändå). Det är bara LED-spottar i dom burkarna.

Kommentar

• ThomasK
                  Användare
                  • January 2013
                  • 286

Räknar med två strykningar till men här kommer en bild så man ser hur det ser ut...
                  Stilren och snygg lösning
                  Mvh Thomas

Kommentar

• Erik Österlund
                    Användare
                    • January 2005
                    • 3788

Nu så. Nu är ny bower på g och idag har Geertsin lekt. Efter vb så färgade även 2:an. Känns bra att det funkar.

Jag har börjat vänja mig vid att det är mer fisk i burken nu också

Kommentar

• Erik Österlund
                      Användare
                      • January 2005
                      • 3788

Idag fick en Geertsihona spotta ut 23 stycken småknattar. Som jag misstänkt tidigare så blev det så små kullar pga att honan plockade upp gruskorn istället för ägg. Det är iaf min ovetenskapliga teori iom att det var grövre korallsand blandad med finare i förra burken dom gick i, nu är det bara fin sand. I förra burken hade jag som mest 6 yngel på ett tugg, 2 var vanligast..

Sen varför jag sparar dom vet jag inte för det är ju ingen storsäljare direkt Vi får väl se sen till våren om det har ändrat sig på den punkten .

Annars rullar det på, har 20+ yngel av Virginalis Gold på uppväxt och tugg på en Copadichromis Elongate hona.

Har även kompletterat gruppen med Fire-crest så nu är dom 18 stycken. Dom senaste 10 är typ 4-5-6 cm så det är lite att vänta på. Ingen utfärgad hane ännu men det känns som att det kan vara på g

Hejdå dagboken

Kommentar

• DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

Grattis till leken och ynglen.
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Gäst

Ruggigt snyggt och ruggigt trevliga innevånare! Har inte så mycket att tillföra, som den novis som jag är, men det här är en tråd som har inspirerat mig mot mitt kommande projekt!

Kommentar

• Erik Österlund
                            Användare
                            • January 2005
                            • 3788

Ursprungligen postat av DaRe
                            Grattis till leken och ynglen.
                            Tack alltid kul med yngel.

Ursprungligen postat av Palmberg
                            Ruggigt snyggt och ruggigt trevliga innevånare! Har inte så mycket att tillföra, som den novis som jag är, men det här är en tråd som har inspirerat mig mot mitt kommande projekt!
                            Tack! Ska bli kul att se ditt projekt växa fram.

Kommentar

• Cronan
                              Användare
                              • July 2008
                              • 907

Jäklar vad snyggt det blev ! Fiskarna är det inget fel på heller.

Kommentar

• Erik Österlund
                                Användare
                                • January 2005
                                • 3788

Det var länge sen jag skrev något i den här tråden nu.

Fire-crest, en fullt utfärgad hane. Fy fan vilken syn alltså Lätt värd att vänta på! Har sett lite tendenser till lek också så det kanske kommer ett tugg vilken dag som helst nu

Nu så här ett år senare så har jag köpt allt jag behöver för att göra klart i vardagsrummet. Väggen ska upp igen. Nu blir det vita luckor istället för svart. Ska ta ledigt från jobbet om ett par veckor och ta tag i det. Sen kommer jag undra varför jag inte gjort det tidigare..

300 litersburken som har stått tom i ett halvår ska också fixas till nu. Vad jag ska ha i den vet jag inte riktigt men är sugen på lite mer Copadichromis

Jag kommer återkomma med bilder på vad som händer i vardagsrummet!

Kommentar

Arbetssätt...