Ny 840 liter, Malawi
Kollaps
X
-
-
Jaha det var ett tag sen jag gjorde något (fysiskt iaf) åt mina projekt. Idag kom jag igång att börja göra färdigt sovrummet. Har slipat, lagt på fog samt målat första rundan på luckorna. Hade varit fett att lämna in dom på lack istället men då platsar det ju inte i DIY Lite pics på dagens bravaderKommentar
-
-
Kommentar
-
Målat ett varv till idag plus en strykning av baksidan. Sen tog jag tag i ett annat projekt som bara blivit stående, fast jag haft grejer hemma länge. Nu blir det ännu mer målning! Skönt att slippa höra luftpumpen till yngelburken! 4 mm plywood isolerar oväntat bra. Ställningen står mellan två fönster i köket, annars har man ju ingen fisk att glo på när man käkar, och det funkar ju INTE!!Kommentar
-
Kommentar
-
Sv: Ny 840 liter, Malawi
Grymt jobbat. HelproffsigtKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Den dagen du sätter ut en annons om "inneboende sökes" kommer akvarister att stå i kö! Jättesnyggt alltihop!Kommentar
-
-
Stackars brud! Har sett videos där hanar av andra arter har passat på när hanen har jagat bort andra firrar som blivit för närgångna under leken. Vilket har resulterat att honan spottat ut både yngel av den egna arten och hybrider.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Oh herregud, var det fyra eller fem?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Nu har jag flyttat mina Geertsi och Albus från 840 L burken. Dom går nu i 1120 L burken. Passade på att flytta ihop Geertsi gruppen med ungfiskarna så nu är det 34 st Geertsi i gruppen och 11 st Albus. Än så länge har inte färgen kommit tillbaka på mina två Geertsihanar som brukar färga, lite oroväckande eftersom det har gått en vecka.. Om det är för stökigt (för mycket fisk) i burken för att dom ska färga så blir det att tänka om lite.
Decorusen bor numer i 840 L burken och är än så länge själva. Ena hanen har kommit igång nu efter lång väntan. Han har lekt med två av honorna, den ena mindre av dom tappade tugget efter ett par dagar men den större honan verkar hålla
I 840 L burken ska det in en grupp med 11 st vitläppar och en grupp med 14 st copadichromis.
Vettifan om jag är så nöjd med hur det ser ut i burkarna nu, jag gillar ju egentligen lite glesare med fisk istället för att det kryllar med fisk i burken. Men man kanske vänjer sig..Senast redigerad av Erik Österlund; 28 May 2013, 15:44.Kommentar
-
Igår var jag och hämtade en grupp med 14 stycken Copadichromis virginalis Elongate luwala reef. Vad jag kan se så ser det ut att vara 7+7.
Flyttade över vitläpparna också till 840 L burken.
Mycket nöjd!Kommentar
Kommentar