Ny 840 liter, Malawi

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Sv: Ny 840 liter, Malawi

Härligt inlägg fyllt av glädje.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Erik Österlund
      Användare
      • January 2005
      • 3788

Ursprungligen postat av DaRe
      Härligt inlägg fyllt av glädje.
      Ja fy fan va gött det är när man sitter och glor i burkarna och känner att man är så jäkla nöjd med både fisk och burkar

Imorse när jag vaknade låg jag och tittade på ett annat köp som jag gjorde i fredags, en fisk jag drömt om men aldrig trott att jag skulle ha simmandes i någon burk här hemma. En riktig Ferarri Låg och glodde i en halvtimme på åtta silverfärgade fiskar

Vilken nörd jag är ha ha

Kommentar

• HåE
        Användare
        • September 2007
        • 1525

Funkar det med 12, så kan man väl säga att "less is more". Klar fördel när man slipper överbefolka karen.
        När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• maltandis
          Användare
          • October 2003
          • 1567

Härlig tråd Erik, finfisk ska det vara. Lycka till med leken och hoppas hon håller
          Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• Erik Österlund
            Användare
            • January 2005
            • 3788

Ursprungligen postat av maltandis
            Härlig tråd Erik, finfisk ska det vara. Lycka till med leken och hoppas hon håller
            Tack! Ja det ser lovande ut, hoppas det blir en större kull den här gången!

Kommentar

• Erik Österlund
              Användare
              • January 2005
              • 3788

Ursprungligen postat av HåE
              Funkar det med 12, så kan man väl säga att "less is more". Klar fördel när man slipper överbefolka karen.
              Nu har det ju inte gått så lång tid sen jag flyttade och kompletterade gruppen men än så länge så känns det riktigt lyckat. En hane har varit helt utfärgad från dag ett och idag ser det ut att vara lek på gång.

Riktigt snygg fisk när den färgar!

Pratar om [fisk=1183] Copadichromis sp. "virginalis gold" gruppen ifall någon undrar vad jag svamlar om
              Senast redigerad av Erik Österlund; 30 January 2013, 22:00. Anledning: Namn

Kommentar

• Erik Österlund
                Användare
                • January 2005
                • 3788

Ursprungligen postat av Erik Österlund
                Nu har det ju inte gått så lång tid sen jag flyttade och kompletterade gruppen men än så länge så känns det riktigt lyckat. En hane har varit helt utfärgad från dag ett och idag ser det ut att vara lek på gång.

Riktigt snygg fisk när den färgar!

Pratar om Copadichromis virginalis "gold" gruppen ifall någon undrar vad jag svamlar om
                Så ja nu är det tugg!

Kommentar

• neyobi
                  Användare
                  • October 2012
                  • 147

riktigt fint...
                  men är de inte jobbigt med vatten i rörelse i sovrum??
                  har aldrig haft akvarium i sovrummet så vet inte...men inbillar mig att jag ska ligga å lyssna på vattnet heeela tiden

riktigt fint...
                  har aldrig haft akvarium i sovrummet så vet inte...men inbillar mig att jag ska ligga å lyssna på vattnet heeela tiden

Kommentar

• Erik Österlund
                    Användare
                    • January 2005
                    • 3788

Ursprungligen postat av neyobi
                    riktigt fint...

riktigt fint...
                    Det hörs ingenting faktiskt, var också tveksam men suget efter fler burkar tog överhand

Innan luckorna, som är gjorda av 4 mm plywood, kom på plats lät det en del och då funderade jag på hur det skulle bli. Men luckorna gjorde oväntat stor skillnad, som sagt i stort sett knäpptyst.

Så nu finns planer på fler burkar i sovrummet Tar aldrig slut det här...

Kommentar

• skoda-15
                      Användare
                      • October 2012
                      • 231

mycket snyggt kar

Kommentar

• Kajjjan
                        NCS Medlem
                        • June 2008
                        • 1882

Ny 840 liter, Malawi

Inspirerande tråd!!

Kaj

Kommentar

• neyobi
                          Användare
                          • October 2012
                          • 147

Det hörs ingenting faktiskt, var också tveksam men suget efter fler burkar tog överhand

Innan luckorna, som är gjorda av 4 mm plywood, kom på plats lät det en del och då funderade jag på hur det skulle bli. Men luckorna gjorde oväntat stor skillnad, som sagt i stort sett knäpptyst.

Så nu finns planer på fler burkar i sovrummet Tar aldrig slut det här...
                          okej...låter bra att de inte låter så mycket vill ha fler akvarium och skulle vilja ha även i sovrummet då med svag månbelysning för nätter man inte kan sova bra att starta innan någon kan opponera sig....barnen har ingen talan i detta fallet

Kommentar

• Erik Österlund
                            Användare
                            • January 2005
                            • 3788

okej...låter bra att de inte låter så mycket vill ha fler akvarium och skulle vilja ha även i sovrummet då med svag månbelysning för nätter man inte kan sova bra att starta innan någon kan opponera sig....barnen har ingen talan i detta fallet
                            Jag har arter i burkarna som gillar mysbelysning så det är bara spottar tända, inga lysrör. Riktigt trevligt att titta på innan man somnar

Kommentar

• neyobi
                              Användare
                              • October 2012
                              • 147

Jag har arter i burkarna som gillar mysbelysning så det är bara spottar tända, inga lysrör. Riktigt trevligt att titta på innan man somnar
                              är inte risk för att man inte kan sluta titta och då aldrig somnar?
                              nä detta får bli ett nytt projekt

Kommentar

• Erik Österlund
                                Användare
                                • January 2005
                                • 3788

är inte risk för att man inte kan sluta titta och då aldrig somnar?
                                nä detta får bli ett nytt projekt
                                Man får styra det genom att ställa in timern på den tid man MÅSTE somna

Kör på, det gäller att få in burkar på varje kvm som inte nyttjas till något vettigare, och vad som är vettigt är väl upp till var och en

Kommentar

Arbetssätt...