Då var det dags för nästa återfallsförbrytare att erkänna dragningen åt vatten. Införskaffade ett alukar på 375l där antingen malawi eller tanganyika ska få simma. Har inte bestämt mig än. Tänkte lägga upp lite bilder på bakgrundsbygget som påbörjades i början av oktober. Har varit fri i fem år. Feedback och tips mottages tacksamt. Pump och ciklidval??
375l. Återkomsten
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
vet inte så mycket om just mlawi och Tanganyika, men det skall bli spännande att följa projektet
Välkommen hit också, hoppas du skall trivas här -
Alltid kul med projekttrådar. Hoppas bara inte att sista bilden visar vad som hände när du blev förbannad och stampade sönder bakgrundenKommentar
-
Välkommen hit! Ser asgrymt ut det där. Du skriver återkomsten, vad har det varit förut, Afrikaner då med?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Välkommen till forumet! Kul med en projekttråd.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Tackar
Allt är helt trots den sista bilden! Blir en jäkla massa frigolit vid karvningen. Det är först en 7cm frigolitskiva och sedan ytterligare en 7cm skiva där pumpar och doppvärmare ska gömmas.
När jag bröt mig loss senast hade jag en fisksoppa med malawis och ett mindre akvarium med Lamprologus multifasciatus och nån variant av Julidochromis marlieri . Fiskarna som väckt mest intresse just nu för detta kar är Cyrtocara moorii eller snäcklekare.Kommentar
-
Här insåg jag att det var dags att gå till nästa steg efter två eftermiddagars karvande i frigolit. Först ett lager "husfix" från cheapy och sedan läggs andra lagret på dagen efter. Här hade jag hoppats att "husfixet" skulle bli grått istället för brunt men inte.. Slabbade på allt med penselKommentar
-
Det där kommer nog att bli riktigt snyggt tror jagKommentar
-
Skickar in några till bilder! Då färgen blev brun färgsattes bakgrunden med flertal lager av hobbyfärg och lackades sedan med epolan v epoxi.Kommentar
-
Här är jag nu. Håller just nu på att tömma akvariet och fyller på nytt vatten. Tänkte beställa pumpar ikväll och det lutar åt två st 1500l/h pumphuvud. Laserpass är ett hett tips om man bor i ett gammal trähus där golven lutar åt alla hållKommentar
-
Kommentar
-
I bägge hörnen där filterfacken sitter är det 14 cm djupt. Resten är lite olika kanske 4-5cm. Vilken sjö ska fisken komma ifrån då?!Kommentar
-
Assnyggt! Bra jobbat!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Jäklar vad snyggt det har blivit Malawi eller Tanganyika ??Kommentar
Kommentar