If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
en limmning har släppt på 600 liters karet, What to do ?
Hej.
Casco är nog bra till mindre kar inte till stora.(Har använt det själv.)Har läst det någonstans,tror det står på tuben.Om inte gå till deras hemsida och kolla.
mvh Mats
Hej.
Casco är nog bra till mindre kar inte till stora.(Har använt det själv.)Har läst det någonstans,tror det står på tuben.Om inte gå till deras hemsida och kolla.
mvh Mats
Mycket viktigt... hade en utgången låda med perennator (eller vad nu märket heter) hemma, den härdade aldrig!
Självklart, Har 2 stora tuber Casco Glas silicon även för limmning av akvarier som är tillverkade för 2 månader sen.
Varför skulle Casco inte fungera till större ? Är nyfiken vart du hittat denna information då det inte finns någonstans och inte står något på produktinformationen.
Självklart, Har 2 stora tuber Casco Glas silicon även för limmning av akvarier som är tillverkade för 2 månader sen.
Varför skulle Casco inte fungera till större ? Är nyfiken vart du hittat denna information då det inte finns någonstans och inte står något på produktinformationen.
Det är säkert någon amatör som sagt så, då blir det en riktig forumsanning för all framtid. Skröna eller myt kan det också kallas.
Om man limmar Många akvarier så blir man vän med silicon man gillar
kan vara något man läst på förpackningen typ hållfasthet
men andra faktorer är minst lika viktiga
att det är lagom segt
inte bildar skinn innan man dragit ut fogarna
priset per tub står i förhållande volymen av akvariet..... ca 10% av glaspriset
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Säkert inte en skröna
men om man gör många burkar ....... varför testa något nytt
när det inte blir billigare eller bättre
Nej funkar det så funkar det, Har läst folk som limmat 3000liters kar med casco glas silikon som står läckagefria idag.
Jag tror på att det funkar och gör det ej det så har ja 600liter vatten på vardagsrumsgolvet. Tror ej att det skulle kunna vara så dåligt så att det släpper på ett akvarium på 600liter.
Förövrigt har jag limmat dom 3 övre stagen med Dana lim´s akvariesilikon.
Sitter som sten det med!
Kommentar