If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Dom hade stora läckageproblem förut med EX modellen, som egentligen är ett amerikanskt marineland filter. Skulle nog satsa på ett nytt och inte ett begagnat Tetratec, så att du får ett som håller tätt. Har ett själv som jag är mycket nöjd med. Filtrerar bra är tyst och lätt att rengöra.
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.
Frågan är om det är "säkrare" att sats på en begagnad Eheim 2075 istället?
Tror inte du behöver vara rädd att köpa Tetratec längre. Problemet är fixat sedan några år tillbaka och man läser inga inlägg i Svenska eller utländska forum om läckage numera. Eheim är alltid eheim men om valet skulle vara mitt så skulle jag välja att köpa ett nytt EX 1200 framför ett begagnat eheim alla dagar i veckan.
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.
Jag köpte två stycken ex 1200 för ca tre år sedan och de har fungerat felfritt fram till till två månader sedan då började de läcka från motorhuvudet. Tydligen hade jag köpt första versionen av filtret och problemet är löst nu på de nya. Felet satt i slangadaptern där det var för få o-ringar. Det fick bli att köpa två nya adapters för endast 270kr st... men nu håller de tätt iaf. Tror Tetras filter är ganska prisvärda sett till vad man för med i köpet. Köper du eheim får du lägga minst ett par hundra till på filtermaterial. Sunsuns ytterfilter verkar också vara prisvärda.
Kommentar