Svart Cichlasoma salvini.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tobbemoss
    Användare
    • December 2011
    • 4

Svart Cichlasoma salvini.

Jag undrar om det finns någon här som har sett en liknande salvini. har googlat men hittar ingen svart. Min hane är svart både under lek som i vanliga fall.
  • endymion

Jag har sett den färgmorfen hos andra ciklider men aldrig hos salvini. Personligen tycker jag ju inte de är så snygga och jag tror inte att det är något man ska ta några yngel efter.

Kommentar

• Hans Andersen
      Användare
      • March 2012
      • 86

Kan det være det samme farve-fejl med min Heros severus hun, den er også altid meget mørk?
      hej Jeg købte en flok Heros severus , 8 stk, og de er nu begyndt at parre sig ud. Der var én der fra starten var meget mørk, og den har hele tiden været den mest dominerende. Jeg har hele tiden regnet den for at være en han, da den også har mange røde prikker siden. Nu er den fundet sammen med en anden, og nu viser det sig at

Kommentar

• tobbemoss
        Användare
        • December 2011
        • 4

Vet man vad det kan bero på? Nej lite rashygien måste det ju finnas :s

Ursprungligen postat av endymion
        Jag har sett den färgmorfen hos andra ciklider men aldrig hos salvini. Personligen tycker jag ju inte de är så snygga och jag tror inte att det är något man ska ta några yngel efter.

Kommentar

• Crenicichla
          Användare
          • November 2006
          • 1054

Jag tycker den var snygg å med tanke på massa andra bastarder som är fullt accepterade så ser jag inget fel med denna som ändå är en naturlig? "felfärgning"

Ta Flowerhorn, Firefish, Pappegojciklid osv. där har ju människan lekt gud men att avla på en naturlig färgvariant tycker jag är heelt ok... om den nu är naturlig?
          MVH

Kristofer

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av Hans Andersen
            Kan det være det samme farve-fejl med min Heros severus hun, den er også altid meget mørk?
            http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=66394
            Din fisk har ju röda och gula färger så jag tror inte det är samma färgmorf. Därimot kanske det är så att den ser dåligt för då kan man få sådana effekter.
            Senast redigerad av Gäst; 25 October 2012, 14:11.

Kommentar

• Hans Andersen
              Användare
              • March 2012
              • 86

Jeg er sikker på at den godt kan se. Den kan i hvert fald se en anden fisk, der skal have bank, helt henne i den anden ende af akvariet

Kommentar

Arbetssätt...