Aggressiva apelsiner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fredrik89
    Användare
    • March 2012
    • 124

    Aggressiva apelsiner

    Hej! mina fiskar har plötsligt blivit väldigt aggressiva mot varna och jag har ingen aning om varför. Jag har i mitt akvarium på 112L Altolamprologus calvus 4st Neolamprologus brichardi 2st Neolamprologus leleupi 5st det har funkat bra förut även när prinsessorna hade yngel. Jag tycker mig inte se någon förändring i akvariet men stenarna har flyttats något då fiskarna grävt under dom. Det är mest apelsinerna som är aggressiva mot varan men dom har alltid varit det men övernatten har dom blivit mycket aggressivare.
  • aejohansson
    Användare
    • May 2011
    • 432

    #2
    Massa aggressivitet i det lilla karet

    Kommentar

    • Pierre_N
      Användare
      • March 2004
      • 772

      #3
      För mycket (och aggressiv) fisk i det lilla akvariet, ett par av EN av sorterna du nämner hade varit mer lagom. Att "det har gått bra förut" är ingen garanti för att det ska fortsätta så tyvärr.

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • August 2002
        • 8616

        #4
        Hej

        Neolamprologus leleupi är en ökänt aggressiv art (följer förresten bra den generella tumregeln, ju mer färg, desto aggressivare).
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • Fredrik89
          Användare
          • March 2012
          • 124

          #5
          Jag funderar på om apelsinerna kan vara lekmogna hanarna kan ju vara aggressiva mot honorna om dom inte är lek villiga. Jag hade för övrigt flera prinsessor förut funderar på om det högre antalet fiskar kan ha gjort dom mindre territoriella.

          Kommentar

          • Fredrik89
            Användare
            • March 2012
            • 124

            #6
            Aggressionen verkar ha avtagit nu. Varför vet jag inte?

            Kommentar

            • Fredrik89
              Användare
              • March 2012
              • 124

              #7
              Jag har skaffat några nya prinsessor för att minska territoriella ambitioner hos fiskarna, eventuellt ska jag flytta dom övriga fiskarna.

              Kommentar

              Arbetssätt...