Jag drabbades av akut habegär

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hanna
    Användare
    • April 2002
    • 118

    Jag drabbades av akut habegär

    ...och det är väl kul att man fortfarande gör det efter ett antal år med akvarier. Resultatet blev i alla fall att ett par (åtminstone till antalet) Neolamprologus buescheri från Kamakonde fick flytta in i mitt fiskmixtanganyikakar. Tyvärr ville de inte visa upp sig framför kameran igår när jag tänkte föreviga dem. Här kommer ändå två halvtaskiga bilder på lilltjejen, kompletterat med ett par bilder på mer linslusiga akvariekamrater.
    Mvh Hanna
  • Anders i Askim
    NCS Medlem
    • February 2008
    • 1032

    #2
    Fina bilder på fin fisk.
    Jag förstår att N. buescheri fick följa med hem.
    Mvh Anders
    Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

    Kommentar

    • HenrikV
      Användare
      • February 2007
      • 697

      #3
      Habegär är ju som tortyr ibland. Frun (och ekonomin) är nog glad att jag har 250km till närmaste rejäla akvarieaffär. Men ibland har man sånt begär, så det gör ont.
      Just nu har jag återfått intresset på allvar efter ett års uppehåll eller så. Har dock haft 3-4 akvarier igång under tiden, MEN JAG VILL JU KUNNA KÖPA HÄFTIGA FISKAR NU!

      Grattis till dom fina nykomlingarna.

      Kommentar

      • Deckard
        Användare
        • June 2012
        • 51

        #4
        Fin N.buescheri och dom verkar vara i fin form. Jag vet inte varför men istorsett alla N.buescheri jag sett (i butik iaf) har varit i taskig form med insjunkna magar. Jag kanske haft otur bara.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

          #5
          Jättefina bilder!!
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • April 2002
            • 9122

            #6
            Snygg firre Hanna!
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

              #7
              Du skriver "lilltjejen", vet du att det är en hona?
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • hanna
                Användare
                • April 2002
                • 118

                #8
                Nej, jag vet inte om det är en hona. Jag bara gissar när jag jämför de båda jag har.

                Tack så mycket för kommentarerna. Jag har ju inte haft buescherin så länge än, men det ska bli intressant att se hur de utvecklar sig.
                Mvh Hanna

                Kommentar

                Arbetssätt...