Köpte hem fyra stycken Diskusar från Ludvika Zoo idag, riktigt fina djur. De käkade nästan direkt efter jag stoppade ner dem i karet, det var vanligt flingfoder (tropical supervit).
Men har nu planer på att göra egen räkmix, det finns massor utav olika varianter av räkmix och jag vet inte riktigt vilken som är bäst för diskusar. Antar att den ska innehålla mycket räkor eftersom de är köttätare, men tror nog att ärtor osv och är bra för dem.
Hittade denna när jag sökte runt lite, verkar enkel och bra:
1 kg hela räkor med skal
1 kg gröna ärtor
10 ml spirulinapulver
10 droppar koncentrerad multivitamin
100 ml gelatinpulver
Tycker att den lät ganska vettig, eller ska det vara ännu mer fisk/räkor för att diskusarna ska växa och må så bra som möjligt?
Dela gärna med er av era recept, eller om ni har några andra bra tips till en nybörjare med diskus.
Men har nu planer på att göra egen räkmix, det finns massor utav olika varianter av räkmix och jag vet inte riktigt vilken som är bäst för diskusar. Antar att den ska innehålla mycket räkor eftersom de är köttätare, men tror nog att ärtor osv och är bra för dem.
Hittade denna när jag sökte runt lite, verkar enkel och bra:
1 kg hela räkor med skal
1 kg gröna ärtor
10 ml spirulinapulver
10 droppar koncentrerad multivitamin
100 ml gelatinpulver
Tycker att den lät ganska vettig, eller ska det vara ännu mer fisk/räkor för att diskusarna ska växa och må så bra som möjligt?
Dela gärna med er av era recept, eller om ni har några andra bra tips till en nybörjare med diskus.
Kommentar