Har ett gäng på sex stycken Leopard-pansarmalar och när jag kollade i akvariet idag så hade tre av dom bara ett öga. Jag antar att det är botiorna, har både zebra och praktbotior, jag har för mig att zebrabotior brukar äta ögon så de kommer antagligen få byta akvarium. Men hur är det med praktbotiorna, brukar de äta ögon?
Vem äter upp ögon?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
jag har 6 st riktigt gammla runt 10 år å jag har alldrig sett att dom har käkat det på någon jag har haft,men däremot jagar dom friskt så att fiskar kan simma in i stenar mm då kan ett öga ryka. -
Du är inne på helt rätt linje.
Zebrabotian kan vara riktigt tuff på ögon och då framför allt på Corydoras av någon anledning.
Att Praktbotian skulle gå på ögon har jag aldrig upplevt och håller det inte heller som troligt om de erbjuds en lugn och trygg miljö.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Det var bra att veta, då flyttar jag bara Zebrabotiorna till att börja med, tack för svaret!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar