Det finns ju många nya läckra Apistogramma, men i mitt tycke är Apistogramma spec putumayo absolut mest läcker, man måste ju bara slicka sig om munnen när man betraktar tex bilden i artregistret. Finns denna i Sverige ?, Det måste väl vara fler än jag som längtar efter att få lägga tassarna på denna skönhet.
Apistogramma spec putumayo ?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Apistogramma sp. "putumayo" har åtminstone funnits i DanmarkKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
-
Du kan ju söka på dessa tidigare namn:
Apistogramma sp. "algodon II"
Apistogramma sp. "san juan"
Apistogramma sp. "parallel-stripes"
dock kan de namnen vara andra arter än putumayo, men viss möjlighet är det ju i alla fall.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Nja, Ovanliga Apistogramma är det väl ont om, Om inte imazoo får in något så är det väl bara Akvarielagret som kan ha eller finns det fler tänkbara affärer/grossister ?Kommentar
-
Algodon II:
Faktiskt endast Apistogramma sp. "putumayo" som går med just det namnet ia rtregistret och jag har varit så noggrann jag kunna med att mata in alla synonymer till alla arter.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Alex Tropicals har ju många Apistogramma-arter. Men det finns väl inga butiker norröver som tar hem fisk från dem tror jag.Kommentar
-
lär nog Norrbotten bli nytt hem åt några Apistogramma sp. "putumayo"Kommentar
-
Jag har
VF A cacatouides "Leticia´"
Vf A caetei "Mojito"
A. sp. Winkelfleck/Angle-patch.
VF A sp. wangenflecken
Vf A sp Rio Purus
A eunotus red tail
A Hongsloi
Och väntar in fler
Vf cacatuoides från brasilien
Vf Agazizzii
o Vf A MendeziKommentar
-
åh, sicka goa sorter av apor du har----------------------------------
/PIAKommentar
-
Ingen dålig lista, har vi sett foton på alla?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Har noterat att du Kaj har en hel del riktigt intressanta fiskar även utanför
Discus segmentet. Har du tex kvar dina gamla stammar av black molly och röd svärdbärare ?. ( Har redan via "hitta.se" kollat var tvååker ligger.......långt bort.....men i framtiden så...)Kommentar
-
Hittade följande länk där författaren skriver att Apistogramma sp. "putumayo" säljs under namnet algodon 11 som DaRe skrivit tidigare i tråden.
A complete guide to Apistogramma species, distribution, natural habitats, aquarium care, breeding, and where to buy.
Så nu finns ju möjligheten i vart fall.....Kommentar
-
-
Hej.
Läste du längre ner ? Finkornig sand är ett måste nästan till apistogramma.Har märkt att det är lättare att dra upp yngel med fin sand och lite skit på botten av löv och multna växtdelar.
mvh MatsKommentar
Kommentar