Apistogramma spec putumayo ?
Kollaps
X
-
-
I senaste CB så fanns en fin artikel " Historien om mitt akvarie-och cikidintresse" av PiaJo. Där fanns ju tom en bild på Algodon 2. Så Pia, eftersom du haft denna juwel så kan du väl berätta lite mer om hur den är att ha i akvarium ? ( och var fick du tag på den?)Kommentar
-
Oj,oj gogglade lite och hittade ett superfynd , något av det vassaste i Apistoväg jag sett, Dessutom med tanke på vår redaktör för Cb med det passande namnet Apistogramma wilhelmi
Kommentar
-
Sv: Apistogramma spec putumayo ?
Jättefina bilder på den som de flesta kallar Apistogramma sp. "abacaxis"
Kolla artregistretKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Jo faktisktKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag köpte ett par på Maf´s auktion förra vintern, hannen gick bort efter ca 2 månader men innan dessa så var paret som de flesta apistosar i levandssätt och beteende. De är lite kraftigare i kroppsformen än typ en agazissii.
jag har lite fler bilder på den hannen och honan.----------------------------------
/PIAKommentar
-
Ojoj nu snackar vi vackra bilder!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Både ja och nej. Du är för blygsam bara...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Ja nu har Södermalms akvarieaffär inne Apistogramma sp. aff. cruzi ”Algodon II, CI 12”. Har inte lyckats goggla fram riktigt vad det är
men "algodon 2" tyder väl på Putymayo liknande fiskKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Hei Håkan, jeg tror jeg vil kikke på listene til Neonfisken i København eller ringe dit og snakk med Bernt.
Cichlid-PowerKommentar
-
Kanske denna:
http://www.ciklid.org/artregister/ar...I,%20A85&fp=01Kommentar
-
Nejdå det är bara så att den som i hendeln under många år kallats Algodon II är minst två olika arter. De som listas i registret har båda kallats just detta. Det betyder iofs inte att det som nu listas är en av dessa den kan ju vara en annan också.
Detta är i alla fall vad jag kunnat läsa mig till.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar